وزارت صمت در برنامه ثبت سفارشات ارزی سال ۱۴۰۳ محدودیت های ارزی را برای سبد محصولات خودروسازان تعیین کرده است که در صورت اجرایی شدن آن عملا تعداد زیادی از خودروسازان مجبور به توقف فعالیت خواهند شد.  
رییس انجمن موبایل ضمن بیان اینکه از اسفند ماه به این سو تخصیص ارز به این حوزه صورت نگرفته است، گفت: توقف ثبت سفارش موبایل به دلیل مشکلات سیستمی بوده که طی یکی دو روز آینده رفع می‌شود.
طبق بخشنامه گمرک، حقوق ورودی موبایل کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۰ درصد، ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار ۵ درصد و بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد تعیین شد. البته واردات آیفون ۱۴ به بالا همچنان ممنوع است
مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از اعلام نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در روز شنبه ۶ مردادماه خبر داد.
ثبت سفارش خودروهای وارداتی چند هفته‌ای است که متوقف شده و همچنان متوقف است. در حالی وزیر صنعت، مشکل را قطع موقت سامانه می‌داند که یک کارشناس حوزه خودرو چنین اقدامی را ابزار کنترلی می‌داند که مسبوق به سابقه است و عمدا و برای کنترل واردات خودرو به کارگرفته می‌شود. 
با توجه به افزایش شکایت از عملکرد خودروسازان به ویژه خودروسازان مونتاژکار، جلسه سه شنبه شورای رقابت با موضوع بررسی وضعیت بازار و قیمت خودرو برگزار خواهد شد.
در پی انتشار آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و اعلام شرایط جالب آن، پس از گذشت بیش از ۱۳ ماه از زمان ارائه مجوز واردات خودروهای کارکرده توسط مجلس به دولت؛ سوال اینجاست که به یکباره چه شد که در روزهای آخر دولت سیزدهم، این آیین‌نامه ابلاغ شد؟ نکته جالب‌تر اینجاست که این دولت «آفر» ویژه برای مردم عادی قائل شده و بدون هیچ محدودیت و مانعی و حتی بدون نیاز به ثبت سفارش در ازای هر کد ملی، اجازه ورود خودروی با سن سه تا پنج سال به مردم داده است!.
رییس اتحادیه فروشندگانکاهش قیمت خودرو ادامه دارد خودرو ضمن اشاره به رکود بازار، از تداوم کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی خبر داد.
سخنگوی دولت گفت: با آیین‌نامه اخیر، واردات خودرو به شرطی که سال ساخت آن از ۲۰۱۹ به بالا بوده و استانداردهای مد نظر را داشته باشد برای همه ایرانیان مجاز شد.
طبق بند ث ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه قیمت‌گذاری دولتی ممنوع است.
صفحه  از ۳۷۶