قلمنیوز:مسعود بادین درخصوص طفره رفتن شرکتهای بیمهای از اعلام لیست بدهکاران
بزرگ خود، گفت: شرکتهای بیمهای بورسی درصورتهای مالی حسابرسی شده در
بازههای زمانی سه ماهه، نه ماهه و یک ساله، بدهکاران خود را اعلام میکنند
که درکدال قابل دسترسی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ضروری است
بدهکاران بزرگ شرکتهای بیمهای در سامانه بیمه مرکزی ثبت شوند تا در صورت
تمدید قراردادهای بیمهای با این دسته از بیمه گذاران و یا تغییر بیمه گر
آنها، اقدامات مقتضی از جمله تسویه بدهی، صورت پذیرد.
مدیرعامل شرکت
بیمه آسیا در پاسخ به این پرسش که باتوجه به نارضایتی تعدادی از بیمه
گذاران از شرکتهای بیمهای چرا شرکتها در اصلاح روند رفتار حرفهای خود
اقدام خاصی نمیکنند، گفت: پاسخ به این پرسش هم سهل است و هم دشوار و باید
دید دلیل این نارضایتی چیست؟
بادین اظهارکرد: گاهی ممکن است بخشی
از این نارضایتی ناشی از ضعف آگاهی بیمهگذاران نسبت به حقوق خود و تعهدات
قید شده در بیمهنامه باشد و به همین دلیل این ذهنیت به اشتباه شکل گرفته
که شرکت بیمهای در پرداخت خسارت یا ایفای تعهدات خود کوتاهی میکند.
وی
تصریح کرد: باید برای رفع این ذهنیت منفی، مردم با حقوق بیمهای خود و
البته کیفیت تعهدات بیمهای و سقف آن اطلاع پیدا کنند و این مسئولیت تنها
در قالب یک فرآیند مستمر اطلاع رسانی و فرهنگسازی با مشارکت جمعی
بیمهگران ممکن است.
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، گفت: یک دلیل دیگر
نارضایتی هم به سطح پایین توانگری مالی شرکتها و ناتوانی در پرداخت به
موقع و دقیق خسارتها برمیگردد که اصلاح ترازنامه شرکتهای بیمهای و
الزاماتی که از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شده، میتواند تا اندازه زیادی از این
نارضایتیها کم کند.
بادین تاکید کرد که، نرخشکنی و عدم دریافت
به موقع و کامل حق بیمه از سوی شرکتهای بیمهگر به این ناترازی در
صورتهای مالی شرکتهای بیمهای و همچنین تشدید نارضایتی بیمهگذاران دامن
میزند.
وی گفت: میتوان با رتبهبندی شرکتها از حیث شاخصها و
مولفههای تعیین کننده میزان رضایت بیمهگذاران و انتشار آن توسط یک نهاد
تحقیقاتی به صورت سالانه تااندازه زیادی به اصلاح رفتار حرفهای شرکتها
کمک کرد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، اظهارکرد: بیمه آسیا به سبب سطح
بالای توانگری مالی و کیفیت ارائه خدمات، در رتبه نخست رضایت بیمهگذاران
قرار میگیرد وکارنامه شرکت نشان داده که سرمایه اصلی رضایت حداکثری
مشتریان با رعایت شفافیت کامل و پرداخت به موقع و دقیق خسارتها و ایفای
تعهدات است.
بادین اذعان داشت که، به همین دلیل است که در هنگام
فروش بیمهنامه به مردم تلاش میکنیم تا بیمهگذاران نسبت به حقوق خود واقف
شوند و در کسب و کار و رقابت اخلاق حرفهای را قربانی سهمخواهی بیشتر از
بازار نخواهیم کرد.
منبع: چابک آنلاین