تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
وی افزود: خودرو نیاز اصلی نیست، باید درست عمل کرد. باید اجازه داد صنعت خودرو نفس بکشد. خودروساز نباید متضرر شود.
رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی تصریح کرد: اصلا من به تجربه خودمان در دهه هفتاد اشاره میکنم. در این دوره دولت، قیمت را بر اساس حاشیه بازار تعیین کرد. به عنوان مثال میگفت این خودرو اگر هفت میلیون تومان است، خودروساز به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تحویل دهد. کم کم بازار با قیمت کارخانه هماهنگ میشد و کارخانه دوباره ۳۰۰ هزار تومان قیمت را پایین میآورد.
نجفیمنش متذکر شد: دیدیم این وضعیت آرامشی ۱۳ ساله را در بازار خودرو ایجاد کرد. به عبارت دیگر در این دوره ۱۳ ساله قیمت نهادههای خودرو ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت، اما خودرو تنها ۲۵ درصد گران شد. این تجربه خوبی بود که میتواند دوباره مد نظر قرار گیرد.