تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
وی افزود: در مورد نرخ گذاری صورت گرفته برای آن دسته از محصولات لبنی که در گروه کالای حمایتی نیستند میان دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی اختلاف نظرهایی وجود دارد زیرا تولیدکنندگان اعلام می کنند که دامداران حاضر نیستند شیر را با نرخ مصوب در اختیار آنها قرار دهند و دامداران بر این باور هستند که قیمت مصوب شیر خام پایین است به همین دلیل نرخ مصوب شیر خام در سطح کارشناسی در حال بررسی است.
اوایل تیر ماه قیمت شیر خام با حدود ۲۱ تا ۲۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل، برای عرضه در بازار ۲۹۰۰ تومان تعیین شد که تا ۷ درصد نیز تلرانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر عرضه شده برای آن پیش بینی شد. البته این قیمت مربوط به شیر کیفی ۳.۵ درصد چربی است و با افزایش درصد چربی، قیمت شیر نیز تغییر میکند و به ازای هر درصد چربی ۵۰ تومن به قیمت کالا میتواند افزوده شود. البته اخیرا گزارشهایی از افزایش قیمت برخی محصولات لبنی منتشر شده است.
قیمت تخم مرغ به نرخ مصوب نزدیک شد
صادقی در ادامه قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار را ۲۲ هزار تومان عنوان کرد و گفت: نرخ مصوب تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۱ هزار تومان تعیین شده است بنابراین اگر وزن هر شانه تخم مرغ را دو کیلوگرم درنظر بگیریم قیمت تخم مرغ در استان تهران نزدیک به نرخ مصوب است.
اواخر تیر ماه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مغازه ۱۱ هزار تومان و هر شانه کمتر از ۲۰ هزار تومان از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین شد.
قیمت شکر بسته بندی، کیلویی ۸۲۰۰ تومان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره وضعیت بازار قند وشکر گفت: خوشبختانه در این بازار با کمبود کالا مواجه نیستیم. در حال حاضر قیمت هر بسته شکر بسته بندی شده کیلویی ۸۲۰۰ تومان است. در بازار قند و شکر شاهد گرانفروشی نیستیم بلکه افزایش قیمت ارز وارداتی این محصول موجب شد تا نرخ این اقلام تغییراتی را تجربه کند.
فرمول محاسبه حبوبات بستهبندی
این مقام مسئول در پایان درباره قیمت حبوبات در بازار هم گفت: قیمت حبوبات افزایش پیدا کرده زیرا مبنای ارز وارداتی این اقلام تغییر کرده است. اما یکی از مسایلی که این روزها در بازار حبوبات شاهد آن هستیم تفاوت معنادار قیمت حبوبات فله و بسته بندی است که در این زمینه سازمان حمایت فرمولی به استانها اعلام کرده که بر اساس آن قیمت مصرفکننده حبوبات بسته بندی برابر با مجموع قیمت فله حبوبات، هزینههای جاری، هزینه بستهبندی، هزینه حمل و پخش، سود کارخانه بستهبندی و سود خرده فروشی است.