تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
وی درخصوص نگرانی قطعهسازان از گشایش درهای کشور به سوی واردات با برداشته شدن احتمالی تحریمها، گفت: قطعهسازان در دوره سخت تحریمها یاریگر کشور بودند، امروز نیز با وجود اینکه مطالباتشان با تاخیر زیادی پرداخت میشود، همچنان در شرایط سخت پای کار هستند و حتی سرمایهگذاریهایی در حوزه ساخت داخل انجام دادند.
معمارباشی تصریحکرد: بهطور حتم وزارت صنعت به حمایت لازم از
قطعهسازان خواهد پرداخت، اما باید رویکردشان به سمت تولید رقابتی باشد.
مدیرکل
صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامهداد: قطعهسازان
باید بتوانند پس از مدتی در زنجیره تامین خودروسازان خارجی قرار گرفته یا
محصولاتشان را به بازارهای صادراتی شرکتهای خودروساز بفرستند.
کارشناسان معتقدند: اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیینکننده
تصمیمها و حتی مشارکتهای خارجی باشد، زیرا بهطور حتم منافع ملی و منافع
خودروسازان و قطعهسازان در آن لحاظ میشود و در این صورت دیگر فرقی
نمیکند با کدام کشور به همکاری بپردازیم.
این اسناد بالادستی با
عوض شدن دولتها و مدیران صنعتی دچار تغییر نخواهند شد، بلکه فصلالخطاب
همه همکاریها خواهد بود. شنیدهها حاکی است مذاکرهها با همه طرفهای
خارجی از جمله چینیها و اروپاییها در جریان است.