تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
وی ادامه داد: در حال حاضر قشر متوسط رو
به پایین، عموم جامعه ما را تشکیل میدهند. به همین دلیل زمانی که لوازم
خانگی آنها خراب میشود، ترجیح میدهند آن را تعمیر کنند تا آن را با نو
تعویض کنند. به همین دلیل بازار تعمیرکاران لوازم خانگی داغ است.
رئیس
اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر اگر موتور یک یخچال ساید
باید ساید خراب شود، تقریبا ۱۰ میلیون تومان هزینه آن است؛ بنابراین مردم
ترجیح میدهند همان موتور را تعویض کنند تا آن را با یک یخچال ۲۰ میلیونی
جایگزین کنند.
وی ادامه داد: تنها خریدارانی به واحدهای فروش لوازم خانگی مراجعه میکنند که دزد به خانه شان زده یا باید جهیزیه تهیه کنند، زیرا قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه وضعیت واحدهای فروش لوازم خانگی چگونه است، گفت: دو سال است که سایه رکود بر سر واحدهای فروش لوازم خانگی سنگینی میکند. تعطیلیهای اجباری، کرونا و تحریم دست به دست هم داده اند و فروشگاههای لوازم خانگی را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده اند.
پازوکی ادامه داد: در حالی فروشگاههای لوازم خانگی قادر به تامین هزینههای خود نیستند که دولت از این واحدها خواسته که اظهارنامه مالیاتی سال گذشته خود را ارائه دهند. از دولت و در راس آن سازمان امور مالیاتی خواهشمندیم که به مشکلات مغازه داران توجه کنند، زیرا سال گذشته کرونا این واحدها را با مشکلات بسیاری روبه رو کرد. اینجاست که دولت باید گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحدها داشته باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گقت:
زمانی که به دلیل بحران کرونا، مغازه داران لوازم خانگی فروشگاههای خود را
به صورت اجباری تعطیل میکنند و فروش آنها صفر میشود، فروشگاههای
زنجیرهای که لوازم خانگی نیز میفروشند باز هستند و حداقل نیاز مردم به
لوازم خانگی را تامین میکنند. این در حالی است که در شرایط اضطرار تنها
باید مشاغل ضروری باز باشند و ما خواستار آن هستیم که اگر مغازه داران
نمیتوانند لوازم خانگی بفروشند، فروشگاههای زنجیرهای هم در شرایط یکسان
با واحدهای ما باشند.
پازوکی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه
آیا در تولید لوازم خانگی شرایط مناسبی داریم، گفت: در حوزه لوازم خانگی
مونتاژکاریم.
وی افزود: هرچند تولیدکنندگان لوازم خانگی مدعی هستند که
تنها ۳۰ درصد مواد اولیه را از خارج وارد میکنند و ۷۰ درصد آن داخلی است؛
اما باید توجه داشت که ۳۰ درصد مواد اولیه که وارد میشود، مواد اساسی و
کلیدی همچون موتور دستگاه هاست که به دلیل به صرفه نبودن و هزینههای بسیار
تولید در داخل، از خارج وارد میشود.