تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
رنگ آمیز طوسی با اشاره به اینکه
گرفتاریهای خانوادهها نظارت و کنترل بر دانشآموزان را کاهش داده و این
موضوع برای بچهها به یک تهدید جدی تبدیل میشود، بیان کرد: آشتی با فضای
مجازی در راستای استفاده بهینه و ارتقای فرهنگ استفاده از فضای مجازی برای
دسترسی دانشآموزان به منابع متعدد آموزشی خوب بود، اما این فرصت به یک
تهدید تبدیل شده که خانواده و جامعه را تهدید میکند.
عضو شورای
عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در دوران کرونا از کارکرد تربیتی
مدرسه غافل شدیم، گفت: حضور لجام گسیخته دانشآموزان در فضای مجازی میتوان
باعث بسیاری از آسیبها و رفتارهای غیرتربیتی شود که باید به آن توجه
شود.
وی گفت: نباید اعتماد اولیا به فرزندان باعث شود که
دانشآموزان از سوی خانوادهها مورد غفلت قرار گیرند و شرایطی را بوجود
بیاورند که حریم خانوادهها را تهدید کند.
رنگ آمیز طوسی از
آموزشهای مجازی ابراز نگرانی کرد و با تاکید براینکه خانوادهها باید
ترجیح دهند آموزش به شکل حضوری باشد، افزود: در آموزش و پرورش علاوه بر
کارکرد آموزشی کارکردهای دیگری نیز داریم که در شرایط کرونا کارکرد تربیتی
مدرسه مورد غفلت واقع شده است. آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه است و نیاز
است از هم اکنون برای جلوگیری از آسیبهایی که ممکن است بعدها جامعه را
درگیر کند، اقدام کنیم.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و
پرورش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدارس رعایت
موارد بهداشتی بهتر از مکانهای دیگر اتفاق میافتد، ادامه داد: باید با
رعایت پروتکلهای بهداشتی، هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم
تا بتوانیم این معضل را جبران کنیم.
رنگ آمیز طوسی در پایان با
تاکید بر اینکه مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی باشد، گفت: اگر این
موضوع جبران نشود در یک سال آینده با طیفی از دانشآموزان چاق با مشکلات
جسمانی، روحی و روانی مواجه خواهیم شد که جبران آن چندین سال به طول خواهد
انجامید.