تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
با افزایش و گسترش حملات فیشینگ، کلاهبرداری و سایر اقدامات کلاهبرداری
در سیستم عاملها، برای تیمهای IT و امنیتی مهم است که دورههای آموزشی
کاربر را به صورت دورهای بهروز کنند تا واقعیت چشمانداز تهدید در حال
تحول را منعکس کند. در حالی که مهاجمان به دنبال بهرهگیری از ضعف یا خطای
انسانی هستند، سازمانها باید کارمندان را آموزش دهند تا علائم هشداردهنده
فیشینگ و کلاهبرداری را در سراسر این سیستم عاملها ببینند.
آموزش
کارمندان در مورد بهترین روشها برای استفاده ایمن از سیستمعاملهای
دیجیتالی نه تنها از آنها در برابر حملات احتمالی محافظت میکند بلکه در
نهایت از اعتبار کل سازمان محافظت میکند. با یک کلیک اشتباه روی لینک
فیشینگ میتوانید اعتبار شرکت را به خطر بیندازید.
از آنجا که حملات سایبری در این شرایط جدید ادامه دارد، تیمهای امنیتی باید اطمینان حاصل کنند که ابزار مناسبی را برای رفع این تهدیدات در اختیار دارند. رویکرد قدیمی فقط تمرکز بر ایمیل برای حملات فیشینگ دیگر کافی نخواهد بود. مهم است که تیمهای امنیتی و فناوری اطلاعات در همه سیستمعاملهایی که ممکن است تهدیدات روی آنها رخ دهد، از جمله شبکههای اجتماعی، وبسایتها، ابزارهای همکاری، ایمیل و سایر موارد فعالیت کنند.
بنگاههای اقتصادی باید ابزار و فناوری خود را بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که از دید و پوشش کافی در فضای تهدید برخوردار هستند. منتظر نمانید تا خلاهای موجود در برنامه امنیتی خود را پس از حمله شناسایی کنید.تیمهای IT و امنیتی باید آسیبپذیریهای منحصربهفردی را که باعث
میشود یک مهاجم بهطور خاص سازمان خود را هدف قرار دهد، شناسایی کنند و
استراتژی امنیتی خود را برای کمک به کاهش آنها در اولویت قرار دهند. این
باید یک روند مداوم باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض انواع مختلفی از تهدیدات
امکان دارد.
هنگامی که هدف قرار میگیرد، سازمانها باید با تهاجم
به دنبال ضدحمله سریع باشند، زیرساختهای مهاجمان را از بین ببرند تا
مهاجمان را به سمت شکست سوق دهند. شرکتها باید برنامه و هدف دیجیتالی خود
را ترسیم کنند تا به آنها کمک کند تا در مورد چرایی هدف قرار دادن آنها
کمک کنند. انجام این کار بهصورت عادی از آنجا که برنامه دیجیتالی یک
سازمان بهطور مداوم در حال پیشرفت است و تهدیدات همواره انجام میشود، نیز
مهم است.
تیمهای امنیتی قصد دارند از همه تهدیدهای احتمالی سایبری جلوتر باشند،
اما برای انجام این کار، آنها باید مانند یک مهاجم فکر کنند. با درک
روشهای مهاجم، سازمانها میتوانند یک استراتژی را برای پاسخگویی فعالانه
در اسرع وقت و در هر مرحله به وجود آورند.
برای داشتن این طرز فکر،
تیمهای امنیتی باید به سیستم عاملهایی که مهاجمان برای برنامه ریزی و
انجام حملات به آن اعتماد میکنند، دسترسی داشته و آنها را بررسی کنند.
این بررسی میتواند شامل اتاقهای گفتگوی وب تاریک یا تالارهای گفتگو و
بازارهایی باشد که در آن مهاجمان به فروش خدمات هک، خرید صفحات فیشینگ و
حتی مشاوره میپردازند. مراقبت از این انجمنها میتواند نگاهی اجمالی به
برنامهها و اهداف حملات و کارزارهای آینده داشته باشد و در نهایت به
سازمانها کمک کند تا تهدیدات را قبل از بروز آنها کاهش دهند.
این مهمترین مرحله است، زیرا فقط شناسایی و پاسخ دادن به حملات کافی
نیست. سازمانها همچنین باید یک استراتژی جامع برای کاهش خطر و ایجاد اخلال
در تهدیدها قبل از اینکه آسیب ببینند، داشته باشند. استراتژیها باید بر
ساختارشکنی زیرساختهای مهاجم متمرکز باشد تا به طور موثر تری کل فعالیت
آنها را مختل کند. این استراتژی باید دقیق باشد و شامل اطلاعاتی در مورد
انواع حملات، اهداف، سیستم عامل و رتبهبندی ریسک باشد.
هدف نهایی
هر سازمان محافظت از کارمندان و اطلاعات حساس آنها است که به نوبه خود از
اعتبار خود محافظت میکند. با بحران جهانی که در حال حاضر با آن روبرو
هستیم، بسیاری از شرکتها بیشتر در معرض خطر هدف قرار گرفتن قرار دارند و
دامنه سطح حمله و دفعات حملات افزایش یافته است. بهعلاوه، اتکا به
کانالهای اجتماعی، سیار و دیجیتال برای انجام مشاغل فرصتی مناسب را برای
دستاندرکاران تهدید فراهم کرده است تا مستقیماً به مشتریان شما برسند و
تیمهای امنیتی باید اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری و ایجاد
اختلال در این حملات انجام دهند. با افزایش تهدید، بسیار مهم است که
سازمانها هوشیار باشند و تهدیدات را شناسایی و اصلاح کنند.