تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
وی ادامه داد: البته واتساپ این اطلاعات را از
قبل هم جمعآوری میکرد که تنها برای خود واتساپ مورد استفاده قرار
میگرفت، حالا میخواهد این اطلاعات را با اپلیکیشنهای تحت مالکیت شرکت
فیسبوک به اشتراک بگذارد. همچنین فیسبوک اطمینان خاطر داده که این
تغییرات به حریم خصوصی مکالمات صدمه نمیزند و تنها به استفاده تجاری از
واتساپ مربوط میشود.
این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه
واتساپ در سال ۲۰۱۶ هم اعلام کرده بود که اطلاعاتش در اختیار فیسبوک قرار
میگیرد، افزود: آن زمان از کاربران کسب اختیار کرده بود که به انتخاب خود
دادههایشان را به اشتراک بگذارند. البته چنین اتفاقی اولین بار نیست که
رخ داده و شرکتهای دیگری مثل گوگل هم اطلاعات جستوجوی شما در موتور جستجو
را با یوتیوب برای تبلیغات به اشتراک میگذارند.
ذاکری درباره
واکنش به این موضوع توسط کاربران در دنیا و ایران بیان کرد: اول اینکه این
تغییرات برای چتهای خصوصی هیچ اثری ندارد، واتساپ نه پیامها را ذخیره
میکند و نه موقعیت مکانی را که به اشتراک گذاشتیم، جمعآوری میکند، طبق
اعلام شرکت واتساپ این گزینه برای سازمانهای تجاری است و به آنها برای
اهداف بازاریابی کمک میکند. از طرفی با توجه به اینکه ما در ایران فقط یه
مسنجر خارجی داریم که مورد استفاده عظیم قرار بگیرد و دسترسی به آن در
ایران وجود داشته باشد، بعید به نظر میرسد که ایرانیها به نرمافزار
دیگری کوچ کنند.
پیش از این نیز عنوان شده بود در سیستمهای یادگیری
ماشین و هوش مصنوعی و استفاده کلان از دیتا، از اطلاعات ردوبدلشده
الگوبرداری میشود. همانطور که وقتی وارد سایتی میشوید، تبلیغات مرتبطی به
شما پیشنهاد میشود، چون بر اساس رفتار شما، محتوا را کدگذاری و الگوی
رفتاری ایجاد کردهاند؛ بنابراین اینکه اطلاعات پیامرسان در اختیار
فیسبوک قرار گیرد، به این معنا نیست که کلمه به کلمه چت را بخوانند، بلکه
به این معناست که رفتار کاربر را تحلیل میکنند و بر مبنای آن، یا اتفاقات
دنیا را پیشبینی کرده یا استفاده اقتصادی و تبلیغاتی میکنند.