تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
به گفته علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، این باند 4هزار و 380متر طول و 75 مترعرض یکی از بزرگ ترین باندهای فرودگاهی کشور است که با هدف ارتقاء کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f و رونق صنعت گردشگری کیش در این منطقه ساخته می شود.
علی عرب در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده با اجرای 700 تن آسفالت در روز، لایه نهایی روکش باند با رعایت استانداردهای جهانی در حال اجرا است که تا 40روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ را دارد و تا پایان سال جاری شاهد فرود نخستین هواپیمای پهن پیکر در این فرودگاه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص تسریع عملیات اجرایی و رعایت ارتقای سطح کیفی این طرح اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش نیروی انسانی متشکل از 74 نفر در یک شیفت کاری 11 ساعته و بکار گیری بیش از 36 دستگاه ماشین آلات روند پیشرفت طرح با سرعت خوبی ادامه دارد.
علی عرب افزود: عملیات اجرایی این طرح از خرداد امسال آغاز شد که با راه اندازی کارخانه دوم تولید آسفالت، باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش با سرعت خوبی در حال ساخت است.
عرب با بیان این که در ادامه روند اجرای طرح، قیر مورد نیاز باید از بورس تامین می شدکه ما را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد، گفت: با پیگیری های مستمر و پرداخت هزینه ؛ قیر مورد نیاز تا هفته آینده به جزیره کیش خواهد رسید.
وی با بیان اینکه قیر مصرفی سفارشی و مخصوص باند جنوبی فرودگاه کیش تولید می شود از کیفیت مرغوب مصالح به کار رفته در باندجنوبی فرودگاه خبر داد و دلیل استفاده از آسفالت در این باند را سازگاری با اقلیم حاکم بر منطقه عنوان کرد و گفت: بخاطر این که در این منطقه یخ زدگی نداریم و اختلاف دما میان گرم ترین و سردترین موقع سال زیاد نیست از آسفالت استفاده شده است ولی در سرزمین اصلی به دلیل اختلاف دمای زیاد در فصول مختلف و بارندگی و یخ زدگی از بتن استفاده می شود.
عرب به خرید دستگاه های "آی ال اس" و "دی وی آی" برای فرودگاه بین المللی کیش اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه این تجهیزات اقدام مهم و ارزشمندی جهت کمک به ناوبری فرودگاه بین المللی کیش بود که تا پایان سال نصب و راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش تصریح کرد: "آی ال اس" دستگاهی است که از ده سال قبل پیگر خرید آن بوده و در نهایت پس از اخذ مصوبات لازم هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و انعقاد قرار داد، خریداری شده و تلاش می کنیم قبل از عید به کیش ارسال شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه دستگاه های موجود "رادیو وی اوآر " در فرودگاه کیش از مدل های قدیمی است گفت: برای تمدید قرارداد و گواهینامه فرودگاه این دستگاه ها به "دی وی او آر" ارتقا یافته که با ورود و نصب آنها، برج جدید فرودگاه بین المللی کیش نیز فعال خواهد شد.
عرب با بیان این که عملیات اجرایی چراغ های روشنایی باند جنوبی فرودگاه کیش در حال اجرا است افزود: عملیات کابل کشی به طور کامل در این طرح اجرا شده و تمام چراغ های روشنایی باند با برند بلژیک خریداری شده و آماده نصب است.
علی مقدس زاده در این بازدید به برنامه زمان بندی جهت بهره برداری از سالن مسافری در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش تا انتهای دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: با ایجاد شیفت های فشرده کاری 50 درصد آسفالت در سه قسمت "محوطه سازی، فضاهای پیاده رو و پارکینگ این مجموعه در قسمت شمالی در زمینی به مساحت 12 هکتار اجرا شده و این بخش تا آخر بهمن امسال به بهره برداری می رسد
گفتنی است با سرعت گرفتن روند ساخت باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش و تامین تجهیزات مورد نیاز، این باند بهمن امسال پذیرای فرود نخستین هواپیمای مسافری خواهد بود.