تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
وی به ضرر ۹ میلیون دلاری شهر تهران بهخاطر کاهش شدید تقاضا برای استفاده از وسایل نقلیه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که بسیاری از شهروندان تهرانی برای استفاده نکردن از متروها و اتوبوسهای شلوغ و پرجمعیت به استفاده از اتومبیلهای خود روی آوردند، این امر هیچ کمکی به حل مشکل مزمن آلودگی هوای تهران نکرده است.
شهردار تهران افزود: مبارزه همزمان با ویروس کرونا و آلودگی هوا کار بسیار دشواری است چرا که مسافرت با اتومبیل شخصی برای شهروندان ایمنتر به شمار میرود اما همین مسأله دودی را که اغلب آسمان پایتخت را میپوشاند، تشدید میکند.
حناچی که با خبرگزاری فرانسه گفت وگو می کرد، گفت: این نگرانی نیز وجود دارد که پس از برقراری دوباره اعمال محدودیت در سفر با اتومبیل در ماه می برای کاهش آلودگی هوا، قطارهای مترو بار دیگر در ساعات اوج ترافیک مانند مرکز شلوغ شهر، پرجمعیت شوند و در این صورت بازار بزرگ تهران که هماکنون نیز مملو از خریداران است، میتواند به کانونی برای این بیماری همهگیر تبدیل شود.