تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
بازار خودرو در هفته گذشته روندی افزایشی به خود گرفت و علی رغم وعده های مسئولان برای آرام شدن بازار خودرو اما همچنان شیب افزایش قیمت خودروهای داخلی به خصوص محصولات سایپا و ایران خودرو همچنان ادامه دارد.
با دقت در قیمت ها متوجه افزایش 5 تا 6 میلیونی خودروهای داخلی در مقایسه با هفته گذشته را شاهد بودیم به طوریکه قیمت پژو 206 تیپ 2 به قیمت 81 میلیون و 700 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت این خودرو در هفته گذشته 75 میلیون تومان بود همچنین در حال حاضر پژو 405 با قیمت 73 میلیون و 500 هزار تومان، پژو206 صندوق دار با قیمت 99 میلیون و 700 هزار تومان و پژو207 دنده ای با قیمت 123 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.
قیمت سایر محصولات ایران خودرو مانند پژو 207 اتوماتیک با قیمت 163 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 81 میلیون و 700 هزار تومان و دنا با قیمت 106 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
بازار محصولات سایپا هم حاکی از افزایش نسبی دارد به طوریکه پراید 111 با قیمت 47میلیون و 200هزار تومان و پراید 131 با قیمت 42میلیون و 500هزار تومان و تیبا با قیمت 50میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.
اما اینکه چه عواملی باعث شد قیمت ها مجددا افزایش یابد معلول عوامل مختلفی است این درحالی است که خودروسازها مدتهاست که از عدم تعدیل مناسب قیمت کارخانه محصولاتشان ناراضیاند..
همچنین آمارهای وزارت صمت هم نشان میدهد تولید خودروسازها در سه ماهه نخست 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 41 درصد کاهش داشته است.
کاهش تولید، بحران خرید و فروش و قیمتها باعث شده خودروسازها بدهی سنگین 22 هزار میلیاردتومانی به قطعه سازها پیدا کنند که نسبت به بهمن سال گذشته حدود 10 درصد هم بیشتر شده است.
با وجودی که دولت اعلام کردهه بود جلوی افزایش قیمت بازار خودرو میایستد؛ خرداد امسال اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به وزارت صمت دستور داده بود «کاهش قیمت خودرو را از طریق حذف رانت برای گروهها و افراد خاص و نیز افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی دنبال کند.» اما انگار هنوز مشکلات سرجای خود باقی هستند
.