تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مورد مطالبات مراکز طرف قرارداد در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: مراکزی که از ما طلب دارند نگران نباشند، چرا که ما طلبکاری هستیم که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم، در حالی که ۵ تا ۶ هزار میلیارد بدهکاریم و به همین دلیل جای هیچ نگرانی نیست و ما این بدهی ها را پرداخت می کنیم.
وی گفت: چندین پروژه را در دست طراحی داریم که به هر طریقی از خجالت دوستان دربیاییم و حقشان را پرداخت کنیم، به طوری که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اعتبار در اختیار استان ها قرار داده شده تا آنها مطالبات مراکز را به مرور پرداخت کنند به همین دلیل نمی توانیم رقم دقیق بدهی ها را عنوان کنیم.
زدا در مورد بدهی کارفرمایان، گفت: کارفرمایان ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش دولتی و خصوصی به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار هستند و ما دلمان نمی خواهد هر سال بخشودگی جرایم را اجرایی کنیم، چرا که آنها به تکلیفشان عمل نخواهند کرد.
وی گفت: پرداخت بدهی کارفرمایان هم به تولید داخلی و کارگران خود کمک می کند و هم به سازمان تأمین اجتماعی، بر همین اساس تا ۴-۳ سال آینده ما اجازه نمی دهیم بخشودگی جرایم اجرایی شود.
زدا تأکید کرد: کارفرمایان باید بدانند که تکالیف خود را با پرداخت بدهی ها انجام دهند.
وی در مورد بیمه سرویس های مجازی و استارت آپ ها، گفت: مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که چند ارگان و نهاد متولی آنها هستند و هر کدام عنوان می کنند که این سرویس های مجازی مربوط به ما هستند. هم شهرداری و هم اتحادیه تاکسی تلفنی ها مدعی این هستند که متولی تاکسی های تلفنی مجازی هستند، به همین دلیل پراکندگی متولی باعث شد برای بیمه این افراد مقداری سردرگم شویم و از همه این افراد خواستیم که بیایند و با آنها صحبت کنیم و اصلا دوست نداریم برای بیمه آنها از روش های قهری و اجباری استفاده کنیم.
زدا با اشاره به اینکه در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان از جرایم کارفرمایان بخشوده شد، گفت: تمام تلاش ما این است که رونق اقتصادی را به کارگاه های بازگردانیم، به طوری که تقسیط بدهی ها را به همین دلیل انجام می دهیم و در کنار آن اقداماتی انجام می دهیم تا کارفرمایان راحت تر اقدامات خود را در جهت تولید و کارآفرینی انجام دهند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان نیز افزود: به محض اینکه دولت در مورد افزایش حقوق ها تصمیم گرفت و به ما اعلام کرد، آمادگی داریم آن را اجرایی کنیم.
وی در مورد پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت در سال جاری نیز تأکید کرد: برای اجرایی شدن این بند از قانون بودجه سال ۹۷، ایراداتی وجود داشت که پس از چندین جلسه این ایرادات برطرف و مجددا در لایحه بودجه ۹۸ آمده است.
زدا گفت: در قانون برنامه ششم آمده است که دولت در طول برنامه ششم باید کل مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند و پرداخت بدهی ها در سال نباید به کمتر از ۱۰ درصد برسد. ساز و کار این موضوع فراهم شده و از سوی دیگر دولت دچار مشکلاتی است که کار را سخت کرده است و امیدواریم دولت توان پرداخت بدهی های ما را داشته باشد که البته ما پیشنهاد داده ایم که نیازی نیست تمام پرداختی ها نقدی باشد.
وی با اشاره به اینکه ۵ هزار میلیارد تومان از تعهد ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت پرداخت شده است، گفت: مجلس از مرکز پژوهش ها خواست که ایرادات را برطرف کنند و مجددا در قانون بودجه امسال پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان آمده است، نکته بسیار خوبی که در بودجه سال آینده آمده است این است که رئیس مجلس دستور داده که وزیر اقتصاد متولی پاسخگویی ۵۰ هزار میلیارد تومان باشد و این قدم مهمی است.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مورد خدمات کوتاه مدت سازمان به بیمه شدگان گفت: در حال حاضر ۷ خدمت مانند غرامت ایام بیماری، کمک هزینه ازدواج، بیمه بیکاری و ... انجام می شود که فقط بیمه شدگان به یک نفر برای انجام کارهایشان مراجعه می کنند که با الکترونیکی شدن خدمات، ظرف چند روز آینده دریافت این خدمات نیز غیرحضوری می شود.
زدا تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد وصولی های تأمین اجتماعی از طریق درگاه الکترونیک انجام می شود و همین موضوع باعث شده مراجعات کاهش پیدا کنند.
وی افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعه کنندگان افرادی هستند که برای دریافت کمک های کوتاه مدت مراجعه می کنند و قصد داریم ۶۵ سرویس را غیرحضوری ارائه دهیم و در این صورت ۶۰ درصد مراجعات کاهش پیدا می کند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در طی هشت سال، هشت مدیرعامل تغییر کرد، گفت: این موضوع باعث شد از برنامه عقب بمانیم و نه تنها نتوانستیم خودمان را به روز کنیم، بلکه به دوره های بعدی نیز فشار وارد شد.
زدا گفت: در حال حاضر مستمری ها را به صورت متمرکز پرداخت می کنیم و پرداخت سبد معیشت نیز که وظیفه سازمان نبود اما زیرساخت ها و دیتاها چه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری آماده بود و توانستیم طی سه روز به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر سبد معیشت ارائه دهیم.