علیرغم چالشهای پیش رو، تعداد گردشگران بینالمللی در سال ۲۰۱۶ به رقم ۱.۲ میلیارد نفر رسید و به تناسب آن مجموع هزینه گردشگران نیز افزایش یافته است. مردم همچنان تمایل زیادی به سفر دارند و این امر برای بسیاری از کشورهای جان منفعت داشته است و شرایط رشد اقتصادی، اشتغالزایی و ایجاد فرصتهایی برای توسعه را فراهم کرده است.
سال ۲۰۱۶ نیز سال بسیار خوبی برای گردشگری خارجی چینی بود و هزینه گردشگران چینی که به کشورهای مختلف سفر میکنند با رشد ۱۱ میلیارد دلاری به رقم ۲۶۱ میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد ۱۲ درصدی است.
همچنین شمار گردشگران چینی که به مقاصد بینالمللی سفر میکنند نیز با ۶ درصد رشد به ۱۳۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسید تا این کشور از سال ۲۰۱۲ تاکنون جایگاه خود را به عنوان منبع اصلی تامین گردشگر در جهان حفظ کند و میزان هزینهکرد گرشگران چینی نیز از سال ۲۰۰۴ به این سو هر ساله با رشد دو رقمی همراه بوده است.
رشد گردشگری خارجی در چین موجب بهرهمندی و منفعت بسیاری از مقاصد گردشگری در آسیا و اقیانوسیه شده که از آن جمله میتوان به ژاپن، کره جنوبی، تایلند و همچنین مقاصد دیرینهای چون آمریکا و اروپا شده است.
پس از چینیها، گردشگران آمریکایی که دومین تامینکننده گردشگر در جهان هستند در سال ۲۰۱۶ رقم ۱۲۲ میلیارد دلار در مقاصد بینالمللی هزینه کردهاند و گردشگری خارجی این کشور نیز ۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ رشد داشته است.
گردشگران آلمانیها با هزینهکرد ۸۱ میلیارد دلار، بریتانیا با ۶۷ میلیارد دلار، فرانسه با ۴۱ میلیارد دلار و گردشگران کانادایی با ۲۹ میلیارد دلار درمکانهای بعدی پرهزینهترین گردشگران بینالمللی در سال ۲۰۱۶ قرار دارند.