تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سالار قاسمی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به منظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) آئین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
در بخشی از این شیوه نامه آمده است:
با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیتهای ویژه یادگیری و همچنین توجه و کمک
به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحتهای ششگانه تربیتی
شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام
رشدی - تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال میشود.
اهداف:
۱ - شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیتهای شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛
۲- کمک به برنامهریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه؛
۳- کمک به رشد متعادل و همه جانبهی دانش آموزان با ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه؛
۴- آگاه ساختن نهاد مؤسسات ارگانها و اولیا از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه
۵- اصلاح، بهبود و ارتقا فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیتهای هوشی و روان شناختی ویژه
مؤلفههای جهش تحصیلی:
۱ - عملکرد تحصیلی؛
۲- هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی
۳- آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و… (بالینی)