کد خبر: ۵۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۲

شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد.
 

به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سالار قاسمی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به منظور اجرای بند (ب) ماده (۱۸) آئین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی، شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی سال ۱۴۰۴ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در بخشی از این شیوه نامه آمده است:

با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری و همچنین توجه و کمک

به رشد متعادل و همه جانبه شخصیت آنان در طراحی مسیر زندگی آینده متناسب با ساحت‌های شش‌گانه تربیتی

شیوه نامه جهش تحصیلی برای اجرا در مدارس و مراکز جامع سنجش آموزش توان بخشی و مداخله بهنگام

رشدی - تربیتی کشور، به شرح زیر ارسال می‌شود.

اهداف:

۱ - شناسایی بهنگام دانش آموزان دارای ظرفیت‌های شخصیتی هوشی و روان شناختی ویژه؛

۲- کمک به برنامه‌ریزی مسیر زندگی دانش آموزان با ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه؛

۳- کمک به رشد متعادل و همه جانبه‌ی دانش آموزان با ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه؛

۴- آگاه ساختن نهاد مؤسسات ارگان‌ها و اولیا از ظرفیت هوشی و شناختی دانش آموزان دارای ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه

۵- اصلاح، بهبود و ارتقا فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارای ظرفیت‌های هوشی و روان شناختی ویژه

مؤلفه‌های جهش تحصیلی:

۱ - عملکرد تحصیلی؛

۲- هوش، شخصیت و ارزیابی بالینی

۳- آمادگی جسمی، عاطفی، روانی و… (بالینی)

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظرات بینندگان