کد خبر: ۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

استقلال مقابل ذوب‌آهن برنامه نداشت

کارشناس فوتبال با بیان اینکه استقلال برای رسیدن به گل در بازی با ذوب آهن برنامه ای نداشت، گفت: هیچ کار تاکتیکی ای را از بازیکنان استقلال شاهد نبودیم.

به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه جمعه ۲۷ مهر در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان ذوب آهن بود که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان محمد ربیعی به پایان رسید تا آبی‌پوشان سومین شکست خود را در این فصل از مسابقات تجربه و با ۸ امتیاز به رده یازدهم جدول سقوط کنند.

حضور موسیمانه را به استقلالی‌ها تبریک می گویم

علی چینی پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با شرایط این روزهای آبی‌پوشان اظهار داشت: اول از همه باید بابت انتخاب سرمربی جدید به هواداران عزیز باشگاه استقلال تبریک بگویم و آمدن «پیتسو موسیمانه» را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم که از این به بعد بتوانیم به امید خدا نتایج درخشانی را کسب کنیم و سازماندهی خوبی در تمرینات و ساختار تیمی داشته باشیم.

دلیل بازی نکردن زبیر نیک نفس را نفهمیدم

او ادامه داد: در دیدار با ذوب آهن بازی را خوب شروع کردیم و اما با گذشت زمان یک اُفت فوتبالی را در استقلال شاهد بودیم که این می‌تواند به شرایط روحی - روانی بازیکنان برگردد، شرایط از اول فصل تاکنون برای استقلال خوب نبوده و یک سرمربی درجه یک بالاسر بازیکنان نبوده و این موارد مزید بر علت شده است که شاهد چنین اتفاقاتی در استقلال باشیم. ترکیبی که از ابتدا در بازی با ذوب آهن به میدان رفت فاقد هافبک دفاعی شش دانگ بود و من دلیل اینکه زبیر نیک نفس بازی نکرد را اصلاً متوجه نشدم.

با تعویض بلانکو ریتم بازی استقلال عوض نشد

کارشناس فوتبال افزود: من در تمرینات استقلال نبوده‌ام اما مطمئنم که نیک نفس ذاتاً یک هافبک دفاعی خوبی است و نبود روزبه چشمی می‌توانست به استقلال خیلی کمک کند. اگر ما قرار است که تعویضی انجام دهیم چرا باید آرمان رمضانی را به جای بلانکو وارد زمین کنیم؟ اگر قرار بر این است که از جناحین سانتر شود، فرق آرمان رمضانی با بلانکو چیست؟ این دو بازیکن هیچ تفاوتی با هم نداشتند و در ریتم بازی استقلالی تفاوتی به وجود نیامد.

به جای بازی با ذوب آهن می‌شد که دیدار تدارکاتی برگزار شود

چینی تصریح کرد: استقلال برنامه‌ای برای رسیدن به گل نداشت و هیچ تاکتیکی با بازیکنان کار نشده بود و مهم‌ترین مسأله‌ای که برای من آزار دهنده خواهد بود این است که زمانی که تیم باید رو در روی تیم النصر که ستاره‌ای مانند کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود دارد چرا کادرفنی مانند سپاهان، تراکتور و پرسپولیس درخواست تعویق نداد؟ سه تیم دیگر گفتند ما بازی نمی‌کنیم و با خواسته آنها موافقت شد و این‌طور که من شنیده‌ام، کادر فنی استقلال اعلام کرده که به دلیل آمادگی بیشتر بازیکنان باید دیدار با ذوب آهن انجام شود. من اصلاً متوجه چنین حرفی نمی‌شوم، همین بازیکنان ۵، ۶ هفته در کنار هم بازی کرده‌اند و برای آمادگی آنها می‌توانست بازی تدارکاتی در نظر بگیرد.

او خاطر نشان کرد: این صحبت‌ها را که استقلال شکست خورده است، نمی‌گویم این صحبت‌ها به این دلیل است که ما چند روز دیگر با تیم قدرتمند النصر بازی داریم و بازیکنان خسته می‌شوند و امیدوارم با آمدن سرمربی جدید شاهد اتفاقات مثبتی در استقلال باشیم.

حسینی بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است

چینی در رابطه با عدم حضور سید حسین حسینی در درون دروازه استقلال گفت: از نظر من حسینی بهترین دروازه‌بان حال حاضر فوتبال ایران بوده و عملکرد خود را نشان داده است. سید حسین از لحاظ روحی - روانی خیلی زود به هم می‌ریزد و این باعث می‌شود که تمرکزش را از دست دهد. یک شرایطی پیش آمد و او مصاحبه‌ای را انجام داد که به نظرم غیر حرفه‌ای بود، من او را خیلی دوست دارم و رفتار باشگاه در قبال سید حسین هم می‌توانست با نرمش بیشتری باشد.

باید با نرمش و پدرانه با حسینی برخورد می‌شد

پیشکسوت استقلال توضیح داد: احمد شهریاری (رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال) می‌توانست با نرمش بیشتر و خیلی پدرانه به این موضوع نگاه کند تا این مورد حل و فصل شود. دروازه‌بان یکی از مهم‌ترین نفرات در داخل زمین است و اگر سید حسین حسینی در بازی با ذوب آهن درون چهارچوب دروازه استقلال می‌ایستاد راحت می‌توانست، دو تک به تک منجر به گل‌های ذوب آهن را مهار کند. او بارها نشان داده که از زاویه بسته گل دریافت نمی‌کند.

او ادامه داد: امیدوارم این موضوع سریع‌تر رفع شود تا این دروازه‌بان به تمرینات استقلال باز گردد و به تیم کمک کند. الان زمان چنین کارهایی نیست و به نظرم باید دیدگاهمان را مهربان‌تر کنیم و منافع تیم، هواداران عزیزمان و منافع ملی را در نظر بگیریم.

تمام بازیکنان این فرصت را دارند تا خود را اثبات کنند

کارشناس فوتبال در رابطه با احتمال امتیازگیری استقلال در مصاف با النصر عربستان در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا گفت: سرمربی جدید در دو، سه جلسه تمرینی نمی‌تواند کارایی زیادی داشته باشد و این مساله را من بارها گفته‌ام. موردی که می‌تواند تأثیرگذار باشد این است که بازیکنان یک نفر را بالای سر خود می‌بینند و نکاتی را که سرمربی عنوان می‌کند را باید انجام دهند حتی بازیکنان نیمکت نشین هم باید به نحو احسن تمرینات را پیگیری کنند تا خودشان را به سرمربی جدید نشان دهند و اثبات کنند که می‌توانند به عنوان بازیکن ثابت از آنها در ترکیب استقلال استفاده شود.

چینی در پایان تصریح کرد: این مورد به بازیکنان انرژی و انگیزه مضاعف می‌دهد که می‌تواند در روند تیمی مثبت باشد و به قول معروف می‌توانیم خیلی بهتر از لیگ برتر ایران در مسابقات آسیایی بازی کنیم.

نظرات بینندگان