کد خبر: ۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

ما، دولت جدید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد عزیزی/ این روزها که بحث پیشنهاد برای انتخاب وزرای مختلف برای کابینه دولت چهاردهمین در سراسر ایران مورد توجه قرار گرفته برای من هم این حساسیت به وجود آمده که امید است کابینه دکتر پزشکیان کابینه ای با چهره‌های جدید و البته متخصص، کاردان، دلسوز و کارشناس واقعی در مسوولیتی باشند که به عهده خواهند گرفت.

 

 گرچه برای شخص من تک تک این وزرا مهم اند اما انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نقش و تاثیر گذاری اش بر فرهنگ و ادب و هنر کشور، از حساسیت بیشتری برخوردار است.
 
اهالی فرهنگ، ادب، ناشران، اهالی مطبوعات، هنرمندان تئاتر، سینما، موسیقی و دهها میلیون نفر مخاطبان آن‌ها در ایران منتظر انتخاب وزیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هستند که شخصیتی هنر شناس، ادب دوست، اهل کتاب و معرفت، بدور از ذهنیتی محدود و یکسونگر، بدور از تعصب باشد!
شخصیتی کاردان، با تجربه، همه سو نگر و دلسوز توسعه فرهنگ و ادب و ماندگار باشد! کتاب‌ها، فیلم‌ها، و … را بر اساس سلیقه‌ی شخصی ممیزان، سانسور نشود. جشنواره‌های مختلف را به دست بیسوادان متعصب نسپارد. بگذارد نویسندگان، شاعران، ناشران، روزنامه‌نگاران، بهار آزادی و استقلال و شکوفایی ادب و هنر را تجربه کنند! کتابخانه‌های عمومی و شخصی پر از رمان‌های تازه و اندیشه‌های بالنده گردد!
ادبیات و هنر نیازمند گشودن پنجره های تازه برای نفس کشیدن است! به همین دلیل امیدوارم وزیر آینده این وزارتخانه بیشتر وزیر فرهنگ باشد تا وزیر ارشاد. …
در بین گزینه‌های نهایی که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده، تنها گزینه‌ای که نامی تکراری ندارد و چهره‌ای جوان است و  انگیزه‌ای پر رنگ‌تر برای کار دارد و نگاه و تعاملش با اهالی قلم و ادب و فرهنگ و هنر، عمیق‌تر و به دور از گروهگرایی و یکسونگری است، سید مجتبی حسینی است که اگر در نهایت به این سمت انتخاب شود امید است که گره گشا باشد!
نظرات بینندگان