کد خبر: ۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
نامه برخی از نویسندگان به رئیس جمهور منتخب در خصوص انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

افشین‌شحنه‌تبار گزینه نویسندگان برای وزارت

به گزارش قلم نيوز/ برخی از نویسندگان شناخته شده در نامه‌ای از رئیس جمهور منتخب و  محمد جواد ظریف رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم  از افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات بین‌المللی شمع و مه به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی  حمایت کردند.

افشین شحنه‌تبار متولد ۱۳۵۱ در تهران و دارای سوابق متعدی در حوزه فرهنگ و هنر است. انتشار شاهنامه فردوسی به زبان اسپانیایی برای اولین بار، انتشار بیش از ۲۵۰ اثر از نویسندگان ایرانی به زبان انگیلیسی، فرانسوی و اسپانیایی. تهییه کنندگی چندین آلبوم موسیقی از همایون شجریان و سالار عقیلی، حضور متعدد در تمامی نمایشگاه‌های کتاب در سراسر دنیا به نمایندگی از ایران، برگزاری ده‌ها رویداد فرهنگی در کشورهای مکزیک، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس‌، انگلستان و… .حمایت و کشف بیش از ۵۰ مترجم جوان ، انتشار کتاب تاریخ ابنیه حرم حضرت امام رضا (ع) به زبان اسپانیایی، انتشار کتاب دوزبانه‌ای درباره ایران و هویت ایرانی برای توزیع در کشورهای انگلیسی‌زبان و… از جمله سوابق متعدد وی در حوزه فرهنگ است.

شحنه‌تبار؛ نویسنده، پژوهشگر، مترجم، ویراستار، ناشر و تهییه کننده موسیقی است که دارای دکترای افتخاری از یونسکو است که در بیش از ۴۰ کشور دنیا فعالیت‌های هنری انجام داده است.

نظرات بینندگان