تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
مهدی خطیبی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بورس از کارخانه ایران خودرو با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: در این راستا باید چند سیاست تکمیلی را اعمال کنیم هم تیراژ عرضه باید افزایش یابد و هم تنوع محصولات. بر این اساس در مرحله بعد دنا، سورن و رانا در بورس کالا عرضه میشود و به دنبال کسب مجوزهای لازم هستیم.
وی با تاکید بر اینکه مدت زمان تحویل خودروهایی که در بورس کالا عرضه میشود باید کاهش یابد، توضیح داد: در حال حاضر مدت تحویل سه ماه بعد از معامله است اما این مدت باید به دو یا یک ماه کاهش یابد.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ایران خودرو در بازار به دنبال حاشیه سود نیست تصریح کرد: هدف ما این است که ضرر نکنیم. به عنوان خودروساز عاملی که برای ما مهم است قیمتی است که خودرو به دست مصرف کننده نهایی میرسد. زمانی که هایما در بورس کالا عرضه شد شاهد کاهش ۶۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار بودیم.
تصمیمگیری حذف قیمت گذاری دستوری بر عهده خودروساز نیست
خطیبی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد خبری مبنی بر اینکه قیمت گذاری دستوری محصولات سایپا و ایران خودرو تا پایان سال حذف میشود، عنوان کرد: ما از هر سیاستی که باعث کاهش ضرر برای خودروساز شود استقبال میکنیم اما تصمیمگیری در مورد حذف قیمتگذاری دستوری بر عهده خودروساز نیست.
وی در مورد واگذاری سهام ایران خودرو نیز گفت: ایران خودرو ۲۴ درصد سهام تودلی که ۱.۵ درصد آن سهام وثیقه است.
هدف ایران خودرو از واردات CKD است
مدیرعامل ایران خودرو در مورد واردات خودرو گفت: ما کاملا موافق واردات هستیم، زیرا واردات برای اقتصاد کشور یک مزیت است. البته سیاست واردات ایران خودرو CBU نیست بلکه هدف CKD است.
خطیبی ادامه داد: خودروساز در واردات CBU تجربه موفقی نداشته است، بنابراین تیراژ کمی CBU وارد میشود و بعد به دنبال CKD و مونتاژ خواهیم بود.
وی در مورد مذاکراتی که ایران خودرو برای واردات خودرو داشته توضیح داد: در مورد چند خودرو مذاکره کردهایم اما مشخص نیست در سال جاری واردات داشته باشیم یا نه.
مدیرعامل ایران خودرو در مورد کشورهایی که واردات خودرو از آنها صورت خواهد گرفت اظهار کرد: ایران خودرو تابع سیاستهای کلی نظام است، اما ما دوستان دوران تحریم را فراموش نخواهیم کرد.