تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در مرداد امسال برای مقابله با هرگونه احتکار احتمالی کالا، ۲۸ هزار و ۳۶۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا از سوی بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور انجام شده است.
بر این اساس این بازرسیها منجر به تشکیل ۱۳۶۲ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است.
کالاهای مکشوفه نیز شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و غیره به ارزش بیش از ۹۶ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان بوده است.
همچنین بر اساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استانها، از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۵۹ هزار و ۹۸۹ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته و در نتیجه آن ۱۴ هزار و ۸۶۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان شده است.
چگونه شکایت کنیم؟
مردم میتوانند با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir.۱۲۴)و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.
طبق قانون نظام صنفی، گرانفروشی، کمفروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمتگذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهمترین تخلفات صنفی است.