کد خبر: ۱۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات این سازمان است که به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که تشکیل خانواده می‌دهند پرداخت می‌شود.

به گزارش قلم  به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، به استناد ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی بیمه‌شدگان در صورت احراز شرایط از کمک هزینه ازدواج بهره مند می شود.

کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی است که به عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط که تشکیل خانواده می‌دهند پرداخت می‌شود.


شرایطی که برای دریافت کمک هزینه ازدواج لازم است:


۱- بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.


۲-  در  تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد.


۳- ازدواج اول بیمه شده باشد.


۴-  ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.


همچنین مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف ۲ سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴، در صورتیکه مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می یابد.


لازم به ذکر است در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می پذیرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان تامین اجتماعی که سالهای قبل ازدواج کرده‌اند و در زمان ازدواج شرایط فوق را داشته‌اند و کمک هزینه مذکور را دریافت نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

بیمه‌‌‌شدگان می‌‌‌توانند برای ثبت نام الکترونیکی دریافت تعهدات کوتاه‌‌مدت سازمان تامین اجتماعی از جمله کمک هزینه ازدواج به سایت این سازمان به نشانی www.tamin.ir بخش میز خدمت غیرحضوری مراجعه کنند.

نظرات بینندگان