تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت، مشکل خودروهای دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودروسازان و عدم تأمین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و اظهار داشت: با پای کار آمدن شرکتهای دانشبنیان، روند بومیسازی قطعات حساس و الکترونیکی خودروها سرعت میگیرد.
صادقی تأکید کرد: براساس آمار اعلامی از سوی ایرانخودرو، این شرکت از هفتم خرداد تاکنون بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.
وی توسعه داخلیسازی را تنها را ه بقا و ارتقای صنعت خودروی کشور دانست و خاطرنشان ساخت: در طرح بومیسازی قطعات پیشرفته خودرو که به ابتکار وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شده که شرکت ایران خودرو با تیم مدیریتی جدید ساپکو و همکاری قطعهسازان گامهای خوبی برداشته است، به نحوی که داخلیسازی قطعات با سرعت بیشتری صورت میگیرد.
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت صمت تأکید کرد: درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل درخودروسازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج کاهش یابد؛ البته وزارت صمت از روند بومیسازی قطعات حمایتهای مالی و معنوی خواهد کرد.
درادامه منصور منصوری مدیرعامل ساپکو اظهار داشت: تلاش جهادی برای خودکفایی قطعات در ساپکو به راه افتاده است که در ماههای آینده شاهد تولید انبوه قطعاتی که توسط سازندگان ایرانی خودکفا شده، خواهیم بود.وی افزود: ما بهدنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تأمین قطعات هستیم که نتیجه آن کاهش ریسک تأمین و تولید خودرو خواهد بود.
منصوری در زمینه داخلیسازی قطعات محصول ۳۰۱ اظهار داشت: از ۱۱۲۲ قطعه محصول ۳۰۱ حدود ۵۶۲ قطعه آن با همت بلندسازندههای ایرانی بومی سازی شده است.
مدیرعامل ساپکو از تولید خودرو ۳۰۱ تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودرو دیگر توسط ایرانخودرو خواهد بود.