به گزارش قلم، «شهرام آدمنژاد» در حاشیه امضای تفاهمنامه
همکاری های مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت
ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از هماهنگی در شورای عالی
هماهنگی ترابری کشور تصمیم افزایش قیمت بلیت قطار اخذ شد. البته سعی
کردهایم، در مسیرهای پرتقاضا این رقم کمتر باشد.
آدمنژاد درباره تعیین
قیمت بلیت سایر شقوق حمل و نقل نیز به خبرنگاران، گفت: در بخش حمل و نقل
مسافری جادهای ناوگان ویژه، قیمت آزاد است و درباره ناوگان غیرویژه هم در
همین هفته ستاد تنظیم بازار درباره تعیین قیمتها تصمیمگیری وجمع بندی
نهایی را انجام می دهد.
وی با اشاره به نرخ ها در بخش هوایی با بیان
اینکه نرخ شناور چارچوبی دارد، ادامه داد: در تمام دنیا حتی درباره نرخهای
شناور هم سقفی تعیین میشود و اجازه اعمال هر نرخی را نمیدهند. مشکل ما
در بخش تعیین قیمت بلیت هواپیما، کمبود عرضه است که باید عرضه و تقاضا در
بازار هوایی را مدیریت کنیم.
معاون حمل و نقل وزیر راه با بیان اینکه
پیگیر درخواست های بخش خصوصی هستیم، گفت:پیگیری های مستمری برای بهبود
شرایط انجام شده است اما به طور کلی حال حمل و نقل عمومی خوب نیست. در حال
حاضر قیمت ها به صورت افسارگسیخته افزایش پیدا کردهاند و باید برای
ساماندهی این شرایط راهکارهایی اتخاذ شود که یکی از گزینهها در بخش حمل و
نقل بار میتواند کاهش تعداد ناوگان باشد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و
شهرسازی با بیان اینکه قیمت قطعات ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده
است ادامه داد: بحث کمبود روغن خودرو در بازار نیز وجود دارد و مهمتر از
کمبود، بحث افزایش قیمت در بازار است.
وی درباره آخرین وضعیت سهمیه سوخت
ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: در سالهای گذشته سیستم توزیع سوخت بر
اساس میزان پیمایش بوده است و این روش برای تعیین نیاز سوخت ناوگان حمل و
نقل عمومی اجرا می شد.
آدم نژاد ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی
پیشنهادات خود را برای نحوه سهمیهبندیها ارائه کرده است اما هنوز هیچ
تصمیمی نهایی نشده است.