تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
از پس پایان اولین ماه سال، همچنان بحث بر سر موضوع سهمیه بندی،دو نرخی شدن یا نشدن، افزایش قیمت سوخت و …بالاست، در شرایطی که هر روزه اقدامات فراوانی برای ضربه زدن به اقتصاد در دستور کار است می توان این تعلل را توجیه کرد؟
خوشبینانهترین آمارها دلالت بر آن دارد که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر و بدبینانه ترین آمارها حکایت از قاچاق روزانه نزدیک به سی میلیون لیتر بنزین دارد، به این ترتیب هر روز تاخیر در تصمیمسازی به شکل مستقیم و غیرمستقیم حداقل ۷۰ میلیارد تومان به جیب مجرمان اقتصادی سرازیر مینماید.
زیانی که پولهای کثیف متوجه اقتصاد ایران میکند بیتردید بیش از افزایش قیمت بنزین خواهد بود.
غرض اینجا حمایت از گرانی بنزین نیست بلکه پایان دادن به تعلیقی که رنج اقتصاد ایران است، میتواند دامنه مشکلات را جمع کند. بیراه نیست اگر حلقه مفقوده اقتصاد ایران را تصمیم سازی بدانیم چرا که کندی فرآیند تصمیمسازی ارکان اقتصاد را در تعلیقی کشنده گرفتار کرده است. سئوال اما همچنان این است؛آیا هنوز زمان تصمیم گیری برای بنزین نرسیده است؟