تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
به گزارش قلم نیوز- "رضا رحمانی" در مراسم دومین جایزه ملی نشان برند تجاری برتر ایران با
بیان اینکه ایران پتانسیل فراوانی در صنعت، گردشگری و معدن دارد، اظهار داشت: حتی از لحاظ
تاریخی نیز ایران ظرفیت های فراوانی در حوزه تولید محصول از جمله محصولات کشاورزی،
فرش و... دارد.
او با تاکید بر اینکه
پیشران توسعه اقتصاد کشور در سال آینده صادرات خواهد بود، افزود: لازمه تولید و
صادرات، برندسازی است و بخش خصوصی و دولت درباره مبانی با هم اختلاف نداریم و ما
دولت در این رابطه از اراده کافی برخوردار است.
رحمانی با بیان اینکه
خروجی صادرات زودبازده است، گفت: بر اساس مطالعات، اگر یک میلیارد دلار به صادرات
خود بیافزاییم برای 50 هزار نفر شغل ایجاد می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت
افزایش سهم صادرات به کشور های همسایه را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و
افزود: جزو معدود کشورهایی هستیم که با 15 کشور مرز آبی و خاکی داریم و سال گذشته
این کشورها یکهزار و 300 میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایرام از این حجم فقط
25 میلیارد دلار بود.
رحمانی با بیان اینکه
کشورهای دنیا نیز، برای توسعه، راه ایران را طی کردند، گفت: اگر صادرات کشوری افزایش
یافته به دلیل تقویت برندها بوده است و در حال حاضر کشورها با یکدیگر رقابت نمی
کنند، بلکه این برندها هستند که در رقابت با یکدیگرند.
او افزود: برندسازی تقویت
یک اقتصاد و ملت است و برندها نیز صرفا برای صاحبانش نیست و متعلق به ملت است.
به اعتقاد وزیر صنعت،
معدن و تجارت در برخی مواقع برای توسعه صنعت، باید واحدهای کوچک و متوسط به یکدیگر
وصل شده و زنجیره تولید یک محصول را بسازند.
رحمانی با اشاره به لزوم
بهره گیری از استارت آپ ها و تقویت شرکت های دانش بنیان به خصوص در حوزه برندینگ و
بازاریابی، گفت: کشورهای اطراف ایران ظرفیت فراوانی دارند، چنانکه ظرفیت تولید
کاشی و سرامیک با کیفیت دو برابر نیاز کشور است و کشورهای اطراف ما نیز به واردات
این محصول نیاز دارد.