تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
به گزارش قلم نیوز- "محمدعلی کرونی" درباره عدم مدیریت موتورسیکلتها در پایتخت، اظهار داشت: براساس برآورد انجامشده در مورد میزان آلایندگی وسایل نقلیه در تهران، یک
موتورسیکلت کاربراتوری بالغ بر ۴ برابر آلایندهتر از یک
دستگاه خودروی سواری است، اما متأسفانه هنوز هیچ تدبیری برای ساماندهی این وسیله
بهشدت آلاینده اندیشیده نشده و همین روند باعث شده است که موتورسیکلتها به یک
ناوگان مدیریتناپذیر تبدیل شوند.
دبیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای
شهر تهران، اضافه کرد: موتورسیکلتها جدا از تاثیراتی که بر آلودگی هوا دارند، عامل
ایجاد حدود نیمی از آلودگی صوتی تهران نیز هستند، این درحالی است که وضعیت آلودگی
صوتی پایتخت مرز هشدار را رد کرده و این روزها در شرایط اضطراری قرار گرفته است.
وی افزود: البته زمانی که در مورد
موتورسیکلت صحبت میکنیم، با یک پدیده بهشدت پیچیده مواجه هستیم؛ چون تعداد قابلتوجهی
از موتورها در زمینه سند و پلاک دچار اشکال هستند.
کرونی با بیان اینکه مدیریت ترافیک
شهری بر عهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری است، گفت: این معاونت عضو اصلی
شورای ترافیک تهران است. با توجه به لزوم ایجاد ساز و کار جمعی بین سازمانی در
مواجهه با معضل موتور در پایتخت و نقش محوری معاونت حمل و نقل و ترافیک در ایجاد
اجماع در افکار عمومی و تصمیمسازی در بین نهادهای متولی در مدیریت و هدایت این
امر، با این وجود شاهد کماهمیت دانستن این معضل و عدم وجود عزم جدی و پیشبینی
منابع لازم از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هستیم.
دبیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، تاکید کرد: البته شایان ذکر است این امر نیازمند همراهی و هماهنگی کامل نیروی انتظامی و پلیس راهور خواهد بود که در حال حاضر تعامل معاونت حمل و نقل و ترافیک با پلیس نیز به خوبی صورت نمیپذیرد.