دیدگاه ولایتی درباره دانشگاه آزاد

به گزارش قلم نیوز، علی اکبر ولایتی عصر امروز در اولین جلسه روسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز تحقیقات استراتژیک کشور، گفت: در این دانشگاه باید بستری فراهم کنیم تا تحصیلات تکمیلی و رشته های تخصصی تبدیل به عمل شوند.


رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد تصریح کرد: باید هدفمند فعالیت کنید تا اساتید و افراد برجسته علمی این دانشگاه نتایج پژوهشی خود را به دانشجویان آموزش دهند.


وی اظهار داشت: امیدوارم سال جدید، سال خوبی برای کشور باشد و بتوانیم با امیدی که داریم به این خدمت مهم که برعهده ما گذاشته شده است پاسخ دهیم.


ولایتی تأکید کرد: امید داریم با مدیران ساعی و پرتوانی که در مجموعه دانشگاه آزاد وجود دارد به اهداف مقام معظم رهبری در زمینه های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان برسیم.

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد عنوان کرد: مسئولیت در این دانشگاه، توفیقی است که از سوی مقام معظم رهبری به من داده شده است.


وی اضافه کرد: این دانشگاه به عنوان مهمترین دانشگاه حضوری جهان است و دارای ظرفیت های ویژه ای است که باید به فعالیت درآید.


ولایتی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد با چنین امکاناتی به همت آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شد بنابراین برای ایشان طلب مغفرت می کنیم.


رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد افزود: دکتر جاسبی و دکتر میرزاده نیز زحمات زیادی بر این دانشگاه کشیده است.


وی همچنین اظهار کرد: من سابقه ۴۲ ساله در فعالیت های دانشگاهی دارم و در قبل از انقلاب و بعد از آن در تاسیس دانشکده هایی نقش داشته ام.


ولایتی افزود: نقشی که مردم و امام (ره) برای تاسیس دانشگاه آزاد ایفا کردند و امروز دیدگاه متعالی مقام معظم رهبری برای آینده این دانشگاه حکایت از اهمیت جایگاه این دانشگاه در کشور دارد.


رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد تصریح کرد: این دانشگاه نه دولتی است نه خصوصی بلکه متعلق به نظام و مردم است و اگر دانشگاه نبود نیازهای مردم در زمینه ادامه تحصیل پاسخ داده نمی شود.