قاضی متهم‌ به‌ فساد در مشهد به خاک سپرده شد
قلم‌نیوز:  حسین یزدانی خواهرزاده قاضی غلامرضا منصوری در صفحه اینستاگرامش از خاکسپاری دایی خود در مشهد خبر داده است، با این حساب خانواده منصوری، احتمالا پذیرفته‌اند جسد مزبور، به این قاضی پیشین تعلق دارد.
 
جسد غلامرضا منصوری، قاضی تحت تعقیب که در هتلی در رومانی پیدا شده بود، چند روز پیش به ایران آورده شد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که برادر قاضی منصوری تردیدهایی در مورد صحت جسد مطرح کرده بود.

پیشتر خبرگزاری تسنیم (وابسته به سپاه پاسداران)  به نقل از عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی‌قانونی نوشت که «حدود 10 روز پیش جسد وی به پزشک قانونی منتقل و بررسی‌های اولیه شامل معاینه جسد انجام شده و به دلیل اینکه در حوزه سم‌شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی و آماده‌سازی لام‌های تشخیصی فرآیندی طولانی است امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مرجع قضائی اعلام کنیم.»

به گفته مسجدی آرانی، «علت مرگ هنوز مشخص نشده» و جسد وی به خانواده‌اش تحویل داده شده و «این پرونده در دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است.»

همان روز یکی از نزدیکان قاضی منصوری به شبکه‌های اجتماعی گفت که، این خبر صحت ندارد، نه نتیجه دی‌ان‌ای که از خانواده آمده و نه جنازه تحویل خانواده داده شده است.

گفتنی است، غلامرضا منصوری قاضی پیشین دادگاه‌، متهم به مشارکت در باند رشوه‌خواری در قوه قضاییه و دریافت 500 هزار یورو رشوه بود.

پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری معاون اجرایی صادق لاریجانی رئیس پیشین قوه قضائیه، مشخص شد که او در خارج از ایران به سر می‌برد. به گفته مقام‌های قضایی او در سال 2019 از ایران خارج شده بود.

با انتشار خبر دستگیری او در بخارست رومانی توسط پلیس این کشور، خبر آزادی او نیز بلافاصله منتشر شد. بر اساس حکم قاضی دادگاهی در شهر بخارست این متهم تا مدت محدودی و تحت شرایط خاصی آزاد شده بود، اما خبر پیدا شدن جسد بی‌جان او در هتل محل اقامتش، روز جمعه 19 ژوئن 2020 در رسانه‌های رومانی منتشر شد.

در خبر اولیه، مرگ او خودکشی که در پی سقوط از پنجره یکی از اتاق‌های طبقات فوقانی یک هتل در بخارست روی داد، اعلام شد. اما رادیو اروپای آزاد در رومانی خبر داد که جنازه منصوری در لابی هتل پیدا شده که فرضیه پرت شدن از پنجره را باطل می‌کرد.

گمانه‌زنی‌های بسیاری نیز درباره قتل منصوری مطرح شد. به علت متهم بودن او در پرونده طبری و احتمال افشاگری هنگام بازگشت به ایران درباره برخی متخلفان این پرونده که هنوز آزاد هستند.

منبع: همشهری آنلاین