شهرداری تهران از یک عضو شورای شهر تذکر گرفت

به گزارش قلم نیوز- "حجت نظری" در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در ابتدا چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همه هموطنان و شهروندان تهرانی، تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم چهل سالگی انقلاب سال تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های امام خمینی (ره) ‌ و انقلاب اسلامی باشد.

نظری با اشاره به موضوع عدم ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقا سهم و نقش آنان در مدیریت شهری، در تذکری، گفت: همان‌طور که می‌دانید در ابتدای سال جاری این طرح را به هیئت رئیسه شورای شهر تقدیم کردم و سرانجام پس از چندماه، طرح در دستور کار شورا قرار گرفت و با اتفاق آراء اعضا،  در تاریخ بیست و پنجم آذرماه به تصویب رسید و در بیست و نهم همان ماه به شهرداری ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورا، شهرداری تهران مکلف بود طی یک ماه لایحه مورد نظر را تدوین و به شورا ارائه دهد اما متاسفانه به‌رغم پایان یافتن این مدت، هنوز اقدامی از سوی شهرداری تهران انجام نشده است.

نظری تاکید کرد: یکی از راه‌های اصلی تبدیل شهرداری به سازمانی پویا، کارآمد و خلاق، کنار رفتن مدیران بی‌انگیزه و جایگزینی آنان با مدیرانی جوان، متخصص و متعهد در فرایندی شفاف و به دور از رابطه‌گرایی است. ممکن است تاخیرهای غیرقابل توجیه در اجرایی شدن این طرح، به این شائبه در جامعه دامن بزند که مدیریت جدید شهری نیز مانند گذشته در برابر اصلاحات مقاومت می‌کند و مانع ایجاد تغییرات مورد نظر مردم می‌شود که به شخصه بعید می‌دانم شهردار محترم چنین تفکری داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران ضمن تذکر به شهردار تهران در این باره، گفت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت و پیش از پایان بررسی لایحه بودجه در صحن شورا، نسبت به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان اقدام کند تا فضا و فرصت برای حضور جوانان مستعد و متخصص در سطوح مختلف مدیریت شهری فراهم شود.