شهردار تهران، مطرح کرد؛
علت اصلی آلودگی هوای تهران در تمرکز است/ ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر آلودگی هوا هستند

به گزارش قلم نیوز- "پیروز حناچی" در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا که هم‌اکنون در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، اظهار داشت: موضوع این همایش بسیار مهم است و خوشحالم که بر خلاف بسیاری از همایش‌ها به صورت مستمر برگزار شده و این هفتمین دوره آن است و امیدواریم که تاثیرات جدی هم داشته باشد.

وی گفت: آلودگی هوا و ترافیک دو موضوع در هم تنیده در شهر تهران هستند و بر اساس نظرسنجی‌ها بیشتر از ۹۰ درصد مردم این موضوع را موضوع اصلی می‌دانند. رهبری در این زمینه اشاره کردند که اگر کسی سبب افزایش آلودگی هوا شود مرتکب عمل مجرمانه شده و ریاست جمهوری هم به ضرورت دستیابی به هوای سالم و مطلوب اشاره داشتند.

حناچی ادامه داد: ۲.۸ میلیارد دلار در سال هزینه‌های مستقیم این موضوع است و اگر بخواهیم تاثیرات روانی و غیرمستقیم این موضوع را هم محاسبه کنیم قطعا میزان بسیار بیش از این خواهد بود. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه ۷ میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری‌های منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور غلظت آلاینده‌ها از استانداردها به مراتب بالاتر است. ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر آلودگی هوا هستند و این نشان می‌دهد موضوع از سطح شهر تهران فراتر رفته است.

شهردار تهران، گفت: تهران و جاکارتا جزو هفت شهر آلوده جهان شناخته شده‌اند. علت اصلی آلودگی در تهران را باید در تمرکز جستجو کنیم. این که ۲۰ درصد جمعیت و ۴۰ درصد اقتصاد و صنعت  در ۱.۲ درصد مساحت کشور جمع شوند انتظاری جز این نمی‌توانیم داشته باشیم.