عضو اتاق ایران، مطرح کرد؛
حال بخش خصوصی خیلی خراب است/ بودجه تورمی داریم

به گزارش قلم نیوز- "غلامعلی فارغی" بعداز ظهر امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی چشم انداز صنعت غذا در شرایط تحریم که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امنیت غذایی کشور بعد از تحریم باید مهم‎ ترین مسئله برای دولت و نظام باشد.

وی با بیان این که می پذیریم در جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: در دور اول تحریم ها اعلام کردند بخش خصوصی پرچمدار است اما پرچم را به دست ما ندادند، وقتی هم که دور جدید تحریم‎ها آغاز شد باز هم گفتند بخش خصوصی نور چشم و پرچمدار است اما همه این ها شعار بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران، ادامه داد: پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بخش خصوصی همچنان نامحرم نظام است و این مسئله جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: بارها از دولت خواستیم قبل از صدور بخشنامه با بخش خصوصی مشورت داشته باشید اما هیچ ‌وقت گوش شنوایی وجود نداشته و ندارد.

این مقام مسوول با تاکید بر این که دولت با بخش خصوصی همگرا نیست، تصریح کرد: متاسفانه تحریم های دشمن از بیرون و تصمیمات از داخل کشور بر ما فشار می‎آورد البته نمی توان اسم فشارهای داخلی را تصمیم گذاشت بلکه به اعتقاد ما بی ‎تصمیمی است.

فارغی با تاکید بر این که باید کم ‎لطفی‎ها کنار گذاشته شود، گفت: گرانی شده و گران‎فروشی وجود ندارد و تمام مسائل را خودمان ایجاد کرده ایم.

وی با بیان این که ما در کنار دولت هستیم و دولت  هم باید ما را در کنار خود ببیند، تصریح کرد: حال بخش خصوصی خیلی خراب است و باید به حال آن رسیدگی شود و متاسفانه این بخش علاوه‎ بر بیرون از داخل هم تحت فشار است.

دولت از قیمت گذاری دستوری فاصله بگیرد

فارغی تاکید کرد: این بخش خصوصی است که می تواند اقتصاد را از تحریم نجات دهد بنابراین باید همفکری کنیم و کارگروه مقابله با تحریم را در استان تشکیل دهیم و قیمت ها را واقعی کنیم و از قیمت گذاری دستوری فاصله بگیریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران همسویی و همگرایی و به بازی گرفتن نقش بخش خصوصی را راه حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم دانست و گفت: بخش خصوصی به جلسات دعوت می شوند اما دغدغه های ما جدی گرفته نمی شود و نقش بخش خصوصی نمایشی هم اکنون نمایشی است.

وی در پایان، بیان کرد: بحث بودجه نگران کننده است و بودجه تورمی داریم؛ دولتی‎ها واقع‎بین باشند و براساس واقعیت‎ها تصمیم بگیرند و ساز و کارها به گونه ای سیستماتیک شود که قاچاق کاهش یابد.