اجرای نسخه نویسی الکترونیک در دستور کار وزارت بهداشت

به گزارش قلم نیوز- "قاسم جان بابایی" صبح امروز (شنبه) در مراسم بازدید از پروژه سلامت الکترونیک، اظهار داشت: در وزارت بهداشت یکی از اقدامات مهم بحث نظام ارجاع است و اکنون در اکثر استان‌های ما ساختار نظام ارجاع وجود دارد اما در ۱۶ استان در تمام مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات ارجاع استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه نظام ارجاع در کل کشور هستیم، افزود: نسخه نویسی الکترونیک از دیگر اقداماتی است که به دنبال اجرای آن هستیم تا پزشکان ما الکترونیکی به مردم خدمات دهند و در بسیاری از شهرهای استان از جمله بابلسر نسخه نویسی الکترونیکی در حال انجام است.

جان بابایی، یادآور شد: بحث دیگر بحث استحقاق خدمت و هویت است که در تمام بیمارستان های دولتی با همکاری بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت این موضوع در حال انجام است و این بخش به این صورت است که هر بیماری که وارد بیمارستان می‌شود هویتش مشخص می‌شود و بنا داریم این برنامه را در مراکز سرپایی هم انجام دهیم و تا پایان سال این برنامه در مراکز سرپایی هم انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت با عنوان اینکه در سال آینده در مراکز خصوصی ما نیز بحث استحقاق هویت صورت می گیرد، افزود:  در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ محصول دانشی در وزارت بهداشت تدوین شد که بعد از تدوین، مرحله خرید راهبردی هم مشخص شد.

جان بابایی، ادامه داد: مرحله سوم اجرای قواعد الکترونیک است که دو سوم خدمات ما به صورت قواعد الکترونیک نوشته شد و در مرحله بارگزاری است و تا سال ۹۸زیرساخت لازم در کشور فراهم می شود تا در حوزه سلامت بحث استحقاق خدمت را در کشور اجرا کنیم.

وی افزود: همچنین در بحث ارتقای بیمارستان ها نیز گام‌های خوبی برداشته شد و سال آینده شاهد ارتقاء بیمارستان ها هستیم و در بحث دولت الکترونیک نیز به دنبال آن هستیم تمام داده های ما الکترونیکی شود.