خبرنگاران جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهند
متن کامل پیام تبریک طاها دشتی مطلق نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها به مناسبت روز خبرنگار: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

*خبرنگار قهرمان بیا که جاودان*
 *شویم سرود عشق خوانده و همره شاهدان شویم*
*کاش دل تو، دل من، همره راهشان شود*
*نرگس مست بیند و مست نگاهشان شود*

سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس داشته و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.
سلام و درود خدا بر شهید محمود صارمی و شهدای خبرنگار که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه‏گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند .
خبرنگاران انسان های شریف و مسئول و مسئولیت پذیر اند.
مسؤول در قبال ملت و کشور ، مسؤول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسؤول در قبال منافع ملی و ...
خبرنگار با خلق بهترين آثار و واژه ها در تلاش است تسکینی برای آلام مردم باشد و در حقیقت چون شمع می سوزد و آب می شود اما سخنی از دردهای خود به میان نمی آورد.
و اینجاست که باید گفت ، خبرنگار براي مردم مي نويسد اما كسي براي او نمي نويسد و واقعیت اینست که اگر نبود شهادت عزيزاني مثل شهيد محمود صارمي ، شايد بشود ادعا کرد حتی روزي براي خبرنگار نامگذاري نمي شد و كسي نيز بهانه اي نمي يافت تا از خبر و خبرنگار سخن به میان آورد.
آناني كه اهميت مأموريت و رسالت خبرنگاران در انعكاس درست و سريع پيام را مي دانند، فعاليت اصحاب قلم در رسانه كه بي ادعا به اين فعاليت شبانه روزي اهتمام دارند را ارج مي نهند.
خبرنگاران با ايفاي نقش صحيح خود مي توانند جامعه را به سوي پيشرفت سوق دهند و از مسائل حاشيه اي پرهيز كنند.
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله در حديثي فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هيچ ملامت گري نهراس». ويژگي حق محوري، حق طلبي و حق گويي، از مهم ترين ويژگي هاي يك خبرنگار موفق و خداترس است که در نظام دینی بار این مسئولیت سنگین تر است.
17 مرداد روز خبرنگار بهانه ای مناسب برای تجلیل و تقدیر از گمنام هایی است که صادقانه و بی ادعا در سنگر آگاهی و آگاهی بخشی تلاش می کنند.
اینجانب ضمن نثار سلام و درود به روح همه شهدای خبرنگار و خبرنگاران فقید جمهوری اسلامی ایران و تقدیر و سپاس از جامعه بزرگ خبری ، دوام توفیقات همه عزیزان را از خالق سبحان خواهانم.

*نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها