فرمانده انتظامی:
30 میلیون ایرانی سال گذشته به کلانتری ها مراجعه کردند
سردار حسین اشتری در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری سراسر کشور افزود: با توجه حجم بالای کار و پاسخگویی پلیس پیشگیری، تقویت این پلیس از برنامه‌های دارای اولویت ناجاست.
به گفته وی، هم اکنون 700 کلانتری از 1800 کلانتری سراسر کشور به مراکز مشاوره ای و مدد کاری مجهز شده اند. 
وی اظهار داشت: پلیس پیشگیری با توجه به گستردگی و حجم فعالیت ها و با توجه به اینکه بیشترین تعامل را با مردم دارد به نوعی نمایندگان ناجا به خصوص در کلانتری‌ها هستند.
اشتری تصریح کرد: ارائه بهترین خدمت با سرعت و دقت بالا به مردم وظیفه و افتخار ما در نیروی انتظامی است و هیچ سازمانی وجود ندارد که به این گستردگی به مردم خدمت ارائه دهد.
وی گفت: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، سال گذشته 30 میلیون مراجعه مردم به کلانتری‌ها به ثبت رسیده و ارائه خدمت شده است.
فرمانده ناجا تصریح کرد: به منظور تسهیل در کارها باید از وضعیت سنتی به سمت حرفه ای و تخصصی حرکت کنیم. لازمه این امر استفاده از فناوری‌های روز و فراگیری آموزش های لازم است.
اشتری با بیان اینکه یکی از راههای ایجاد تحول در تمام زمینه ها استفاده از فناوری های روز و امکانات است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری‌های روز انجام گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در این خصوص گامهای خوبی در پلیس پیشگیری برداشته شده اما کافی نیست. برای ایجاد تحول پذیرای هر طرحی از سراسر کشور هستیم و از آن حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: در این ارتباط باید در اولین گام استفاده از مشاوران و مددکاران را کلانتری ها ارتقاء داده تا پلیس پیشگیری را متحول کنیم.
وی افزود: ایجاد مراکز مشاوره ای و مددکاری موجب کاهش اختلافات، حل مسائل و مشکلات و نیز کاهش حجم مراجعات به دادسراها خواهد شد.
وی گفت: پلیس مورد اعتماد مردم است. این مهم بزرگترین سرمایه ناجا است که قدردان آن بوده و آن را مایه افتخار خود می دانیم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: بحث آموزش از دیگر برنامه های دارای اولویت ما در ناجا است که برای رسیدن به حد مطلوب فراگیری آموزش های لازم و به روز ضروری است و باید به این سمت حرکت کنیم.
سردار اشتری ادامه داد: تقویت و تجهیز یگانهای امداد پلیس نیز از دیگر برنامه های دارای اولویت ما است تا بتوانیم قدرت پیشگیری خود را با اشراف اطلاعاتی افزایش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: افزایش قدرت پیشگیری های اجتماعی مانع از بروز بسیاری از حوادث خواهد شد که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.