مسابقه دانشجویی «اتووود»





























به گزارش قلم نیوز، برگزاری مسابقه دانشجویی اتووود حلقه تکمیلی این روند بود که تلاش می کرد ارتباط میان جامعه حرفه ای و دانشجویی را در گستره جغرافیایی ایران به لایه ای گفتمانی ارتقا دهد و امکان کیفیتْ سنجی آموزش معماری توسط معماران حرفه ای را در فضای مجازی محقق سازد. استراتژیک ترین هدف برگزاری این مسابقه تدقیق مواجهه انتقادی جامعه حرفه ای معماری با آینده های ممکن معماری ایران در اکنونیتی عمومی و شفاف است.
اتووود، امروز، پس از وقفه ای معنادار، با حمایت و مشارکت همه جانبه و متعهدانه ی "پروژه مکث تهران" ـ که از پروژه‌های پژوهشی موسسه فرهنگیْ هنری خوانش است - اولین مسابقه از دومین دوره مسابقه دانشجویی اش را برگزار می کند، مسابقه ای که طبق تقویمی جدید در هر دوره سه مرتبه برگزار خواهد شد.
بر خود لازم و واجب می دانیم از هیات محترم داوران که بی دریغ و علی رغم تمام پیچیدگی های زمانی و سختی های اجرایی قبول زحمت کردند و داوری پروژه های ارسالی را پذیرفتند، فروتنانه و صمیمانه تشکر کنیم. 
و باز هم بر خود واجب و لازم می دانیم از سرکار خانم مینا حسنی؛ مدیر محترم "پروژه مکث" و گروه همکارانشان، سرکار خانم مریم شکرالهی؛ مدیر فنی اتووود و سرکار خانم نیلوفر ده بزرگی؛ مدیر روابط عمومی اتووود که با حوصله و زمان بسیار امکان راه اندازی مجدد مسابقه را فراهم اوردند تشکر نماییم.    
امید انکه با مدیریت مناسب امکانات و البته زمان بتوانیم بستری درخور و شایسته برای مشارکت فعال جامعه دانشجویی ایران و جامعه حرفه ای رقم زنیم.        
انچه از پی می آید برخی نکات فنی و اجرایی و محتوایی مسابقه است که توجه به ان ها از سوی شرکتت کنندگان به تسهیل در بارگذاری پروژه ها و برگزاری بهتر مسابقه خواهد انجامید:

ـ پروژه ها در سه بخش: 
. پروژه های دانشجویی طرح 5 مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و طرح 2 مقطع کارشناسی ارشد
. پروژه های دانشجویی طرح نهایی مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و طرح نهایی مقطع کارشناسی ارشد
. پروژه های دانشجویی طرح 1 مقطع کارشناسی ارشد 
در مسابقه شرکت خواهند کرد.

ـ در هر بخش از بخش های سه گانه مسابقه 5 طرح براساس مجموع نمرات هیات داوران انتخاب خواهد شد، هر کدام از داوران نظر خود در مورد پروژه های برگزیده از منظر خودشان را ثبت خواهند نمود که همْ زمان با اعلام نتایج برای عمومی منتشر خواهد شد. 
ـ تاریخ اعلام نتایج 16ام خردادماه 1397 خواهد بود و از داوران و برندگان مسابقه در تاریخ 1ام تیرماه 1397 هم زمان با اغاز نمایشگاه آثار برگزیده تقدیر خواهد شد.

ـ هر دانشجو می تواند با بیش از یک طرح در مسابقه شرکت کند، اما بایستی هر طرح را متناسب با محتوا و موضوع طرح در یکی از بخش های سه گانه بارگذاری نماید. 

ـ صرفا طرح هایی در مسابقه شرکت داده خواهند شد که در بازه زمانی اعلام شده ـ 14ام اسفندماه 1396 تا 4ام خرداد ماه 1397 ـ بر اتووود بارگذاری شوند. 

ـ برای بارگذاری هر پروژه ابتدا بایستی اقدام به ثبت نام و گشایش پروفایل شخصی بر اتووود نمود و پس از ان با ورود به بخش "پروژه خود را ثبت نمایید" در جعبه بالا، سمت راست صفحه پروفایل اقدام به بارگذاری پروژه نمود.  

 ـ شناسنامه طرح بایستی با رعایت شمول اخلاقِ حرفه ای و رعایت تمامی جوانب امانتداری تکمیل گردد.  

ـ تکمیل بخش ایده ی طرح در قالبی خوانا و رسا که به تبیین تمام جوانب مفهومی و کارکردی پروژه بیانجامد الزامی است.

ـ برای شرکت دادن هر پروژه در مسابقه بایستی حداقل 15 تصویر شامل (تصاویر سه بعدی، دیاگرام های تبیینی طرح و نقشه های فنی) بر اتووود بارگذاری شود. اعمال توضیحات کافی در بخش توضیحات هر تصویر به تبیین دقیق تر طرح برای مخاطبان و هیات داوران می انجامد.

ـ اگر پروژه ای به صورت گروهی طراحی شده باشد، بایستی حتما با دیگر اعضای گروه طراحی به اشتراک گذاشته شود، مکانیسم به اشتراک گذاری هر طرح در قالب گزاره "اشتراک پروژه" که در نواره بالایی اولین تصویر پروژه در صفحه اصلی پروژه جانمایی شده است قابل دسترس است. 

ـ طرح هایی که پیش از تاریخ 14ام اسفندماه 1396 بر اتووود بارگذاری شده اند و یا در ادوار گذشته مسابقات دانشجویی اتووود شرکت داده شده اند نمی توانند در اولین مسابقه ی دور دوم اتووود شرکت کنند. 

ـ طی سالیان اخیر نهادها و موسساتی به آموزش آلترناتیو معماری روی آورده اند، روندی که بعضا و در برخی سطوح به نتایجی شایان توجه و درخوری رسیده است، مسابقه دانشجویی اتووود خود را میزبان اینچنین پروژه هایی نیز می داند، منتها با توجه به محدودیت های زیرْساختی در این دوره امکان بارگذاری مجزای این پروژه ها را ندارد، لذا از تمام دانشجویانی که در یک چنین قالبی به پروژه های طراحی شده رسیده اند، خواهشمندیم، پروژه های خود را متناسب با بخش های سه گانه مسابقه و با ذکر شناسنامه کامل طرح در این دوره شرکت دهند. امیدواریم بتوانیم در ادوار آتی زیرْساخت مناسبی برای پروژه هایی که در نهادهای آموزشی موازی دانشگاه تعریف نماییم. 

برای پاسخگویی به تمام ابهامات در تمام حوزه ها لطفا به پیامگیر تلگرامی اتووود به شماره 0098-938-756-0219  و اکانت @EtooodPublicRelation پیام دهید یا با کانال های اتووود و پروژه مکث تماس حاصل فرمایید.

@etooodchannel
@maksdartehran

www.etoood.com
www.maksdartehran.com

      
مسابقه دانشجویی «اتووود»مسابقه دانشجویی «اتووود»مسابقه دانشجویی «اتووود»مسابقه دانشجویی «اتووود»مسابقه دانشجویی «اتووود»مسابقه دانشجویی «اتووود»