تایید خبر قلم نیوز/ باهنر: کلیه هاشمی شاهرودی را اشتباه عمل کردند
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط و امام و رهبری خبر 26 دی ماه وب سایت خبری قلم نیوز مبنی بر قصور پزشکی در عمل جراحی آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تایید کرد.

قلم نیوز پیشتر به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد "پس از بروز مشکلات جدید در وضعیت سلامتی آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، تیم معالج پزشکی اقدام به انجام آزمایشات جدید کردند اما به دلیل تشخیص نادرست، به اشتباه کلیه چپ ایشان از بدن خارج شد."

به گفته این منبع آگاه "در نتیجه این قصور و تشخیص اشتباه پزشک ایرانی در یکی از بیمارستان های تهران آیت الله هاشمی شاهرودی ناچار به سفر درمانی به کشور آلمان شد. در این سفر پزشکان معالج توانستند آسیب های پزشکی پیش آمده را برطرف و مشکل جدید را درمان کنند."

سخنگوی وزارت بهداشت اما گزارش قلم نیوز را غیرمسوولانه و خلاف دانست و اعلام کرد هیچ گونه قصوری در این موضوع انجام نشده است.

با این حال، محمدرضا باهتر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به روزنامه قانون گفت: "برخی نیز می‌گفتند كه جناب آقای شاهرودی بیمارند و شاید ریاست‌ مجمع تشخیص نتوانند انجام دهند. ایشان بیماری داشتند و به درمان نیاز بود. بعد كار به جایی كه قرار شد عمل جراحی انجام دهند رسید. در عمل جراحی كه انجام شد غده‌ای كلیه ایشان را گرفته بود. در اتاق عمل قرار بود غده را بردارند كه كلیه را برداشتند. یعنی پزشكان چاره‌ای نداشتند و لحظه ای باید تصمیم می‌گرفتند اما در هر صورت كلیه را اشتباه برداشتند و پاتولوژی كردند و مشاهده شد كه كلیه سالم است و می‌شد همان غده را بردارند."

به گفته باهنر "آنجا بود كه یك عده از پزشكان اصرار كردند ایشان به خارج از كشور بروند و درمان شوند این تصمیم پزشكان بود ولی اینكه در بیت رهبری، شورای نگهبان یا مجمع این تصمیم گرفته شده باشد، صحت نداشت. البته برخی می‌گویند كه اگر ایشان نمی‌رفتند بهتر بود ولی برخی نیز معتقدند كه اینكه رفتند بهتر شد. من نیز اعتقاد داشتم كه اگر این اتفاق نمی‌افتاد مناسب‌تر می‌بود ولی خب در این فضا تصمیم‌گیری ساده نیست."