با تاکید مجدد بر تعهد به اجرای کامل برجام
اتحادیه اروپا: برای ارزیابی بیانیه ترامپ و پیامدهای آن با کشورهای عضو هماهنگی می‌کنیم
در بیانیه جمعه شب اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا بیانیه دونالد، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را مورد توجه قرار می‌دهد. 
بر اساس گزارش العالم این بیانیه می‌افزاید: به عنوان گام اول، با سه کشور اروپایی امضا کننده برجام (فرانسه ، آلمان و بریتانیا) و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای ارزیابی مشترک این بیانیه و پیامدهای آن، هماهنگی خواهیم کرد. 
در پایان بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: ما همچنان به ادامه اجرای کامل و موثر 'برنامه جامع اقدام مشترک' متعهد هستیم. 
به گزارش

 دونالد ترامپ جمعه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای در مورد برجام اعلام کرد: امروز من تعلیق تحریم‌ ایران را اعلام می‌کنم اما این در راستای تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نواقص توافق هسته‌ای ایران و آخرین فرصت است.

وی ادامه داد: در صورت عدم دستیابی به این توافق‌نامه (جدید)، آمریکا دیگر تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را انجام نمی‌دهد و از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم که چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می‌شوم و هیچ کس نباید به حرف من شک کند.

ترامپ هم‌چنین به کشورهای اروپایی اعلام کرد: اگر کشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در راستای رسیدن به این توافق عمل نکنند، من توافق آمریکا با ایران را لغو می‌کنم؛ این کشورها هستند که انتخاب می‌کنند با ما همکاری نکنند و در کنار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و مردم ایران بمانند.