زیاده‌روی در نوشیدن آب کشنده است
مطالعات حاکی از آن است که بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند صدمات زیادی را به بدن وارد کند و حتی کشنده باشد. 

به طور معمول گفته می‌شود که سعی کنید در طول روز زیاد آب بنوشید تا آب بدنتان افزایش یابد و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود. در حالی که زیاد آب نوشیدن نه تنها مفید نیست بلکه در برخی موارد منجر به مرگ می‌شود. در همه فعالیت‌ها از جمله آب نوشیدن نباید افراط و تفریط کرد.  
 
آب‌رسانی کافی به بدن برای کنترل و عملکرد مناسب بدن کافی و ضروری است اما پر کردن بدن از آب به اندازه کم آب نوشیدن می‌تواند مضر و کشنده باشد. 
 
طبق مطالعه‌ای که در مجله پزشکی و دارویی منتشر شد، به دستورالعمل و هشدارهایی راجع به نوشیدن آب اشاره شد و هدف آن بالا بردن سطح دانش افراد از نحوه صحیح نوشیدن آب و توجه به خطرات مصرف نادرست آن است. 

علاوه بر افراد عادی ورزشکاران نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری یا مرگ به علت مصرف نادرست آب هستند. این افراد به علت تمرینات و فعالیت‌های ورزشی بیش از حد آب می‌نوشند. در این شرایط کلیه‌های آن‌ها سرشار از آب می‌شود و موجب تورم سلول‌ها و گاهی مرگ می‌شود. 
 
به همین علت بهتر است به صدای بدن گوش داد و در شرایط لازم به آن آب رساند. بهتر است هنگامی آب بنوشید که تشنه هستید. بر اثر آب نوشیدن زیاد  علائمی در بدن بوجود می‌آید که توجه به آن بسیار مهم است. از جمله این علائم می توان به سرگیجه، حالت تهوع، پف کردن و افزایش وزن اشاره کرد که بیشتر هنگام فعالیت ورزشی در ورزشکاران بروز پیدا می‌کند. 
 
در شرایط حاد این علائم می‌تواند تهوع، سردرد، گیجی، بیقراری، هذیان، تشنج و در نهایت مرگ باشد. آبرسانی به بدن برای بقا و تعادل برنامه غذایی لازم و مهم است. بدن در طول روز از طریق نفس کشیدن، ادرار و تعرق مقادیر ذخیره آب خود را از دست می‌دهد به همین علت به آب نیاز دارد اما باید توجه شود که آب کافی به بدن برسد و در نوشیدن آن زیادی‌روی نشود.