سرنوشت خودروهای لوکس دپو شده در گمرک مازندران چه می‌شود؟
علی پیرفلک، قاچاق را ضربه مهلکی به اقتصاد مقاوتی دانست و گفت: برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی دو راهبرد ایجاد زیرساخت ها و بسترهای تحقق اهداف اقتصادمقاومتی و برداشتن موانع و تهدیدها مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق منجربه رکود، بیکاری، کاهش درآمدهای دولت عدم موفقیت در جذب سرمایه گذاری و تاثیرات منفی برسلامت جامعه از طریق توزیع کالای بی کیفیت در سطح جامعه خواهدشد پس باید جلوی آن را با راهکارهای اساسی گرفت.

پیرفلک افزود: شکل گیری جریان های سازمان یافته قاچاق و نقش آنها در جریان های سیاسی امنیتی کشور، گسترش پول شویی، اختلال در برنامه های تنطیم بازار دولت با ورود کالاهای غیرضروری به کشور و خروج آن از کشور و ایجاد فساد اداری از دیگر آثار پدیده قاچاق در جامعه است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در خصوص خودروهای لوکس وارد شده به مبادی ورودی استان و سرنوشت آنها یادآور شد: خودروهای لوکس دو دسته‌اند. بخشی از آنها به صورت قاچاق نبوده و با اخذ مجوز وارد استان شده اما به دلیل اینکه با استانداردهای موردنظر کشور مطابقت نداشته  اجازه ورود نداشته اند، اما بخشی از خودروها با نفوذ در سیستم اداری یا جعل مدارک و ارائه مدارک غیرقانونی وارد مرزها و مبادی ورودی استان شده اند که در استان مازندران این مورد کمتر از 30 مورد بوده که همگی کشف و ضبط شده و 100دستگاه نیز به دلیل مشکل رعایت عدم استانداردهای کشور در کمرگ توقیف شده است.

وی گفت: تصمیم ستاد مبارزه با کالا و قاچاق ارز برای این خودروها این است که یا این خودروها مرجوع شده یا به کشور ثالثی صادرات شوند و به هیچ عنوان در داخل کشور این خودروها اجازه فروش و شماره گذاری ندارند.