توافق هسته‌ای ایران و امریکا از نگاه نیویورک تایمز
ظریف در این مصاحبه درخصوص برجام گفت: این یک توافق چند جانبه است و تنها بین ایران و آمریکا نیست.

وی افزود: آمریکا باید باید درک کند که جامعه جهانی معتقد است که برجام، توافق موفقی بوده و به هدفی که برای آن تعیین شده بود، رسیده است.

وزیر خارجه ایران گفت که آمریکا کمترین پایبندی را به برجام به ویژه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داشته است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود با پخش تصاویری از مذاکرات هسته ای، چکیده ای از سخنرانی های ترامپ را منتشر و به تلاش رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس گروه 20 در آلمان برای منصرف کردن طرف های اروپایی از تعاملات تجاری با ایران اشاره کرد.

این گزارش همچنین به شرح اوضاع اقتصادی در ایران پرداخت و تصاویری از انتخابات ریاست جمهوری کشور را پخش کرد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه برخورداری از مزایای اقتصادی برجام به صرف زمان نیاز دارد، یادآور شد که برای همه طرف ها مهم است که سعی کنند تا با حسن نیت، توافق را به اجرا گذارند که این در نهایت به نفع همه خواهد بود، به خصوص مردم ایران که باید مزایای اقتصادی حاصل از اجرای برجام را ببینند.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه این گزارش به تاکید اتحادیه اروپا به پایبندی به تعهدات خود به برجام اشاره و بخش هایی از سخنان فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی این اتحادیه را با این مضمون پخش کرد که توافق هسته ای متعلق به جامعه جهانی است.
در همین حال، ظریف در ادامه مصاحبه نیویورک تایمز یادآور شد که آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد از نتیجه مثبت توافق برخوردار شود، همه طرف ها باید از بابت این توافق، خرسند باشند؛ در غیر اینصورت مساله فرق می کند.