امیدهای فوتبال ایران بدرقه شدند + عکس
مراسم بدرقه تیم ملی امید

مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال امید ایران به مسابقات قهرمانی آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ (جمعه) در هتل آکادمی آغاز شد. این مراسم در حضور مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله مهدی تاج، محمدرضا ساکت، فریدون معینی و فریدون اصفهانیان برگزار می‌شد و اعضای تیم ملی جوانان نیز مهمان آن بودند.

ابتدا تاج در این مراسم بیان کرد: امروز در تمرین تیم ملی فوتسال بانوان بودم و شمس هم به تازگی اضافه شده است. امیدوارم این تیم با اقتدار قهرمان شود. تیم امید فوتبال ما هم زیر بیست سال است اما با زیر ۲۳ سال‌ها بازی می‌کنند. این راه درستی است که تاثیری از جلسات با کی‌روش بوده است. این کار بسیار درستی است و شاید در آغاز راه با دشواری مواجه شویم اما در آینده باعث پیشرفت خواهد شد.

وی افزود: ارزیابی خودم از این تیم، رسیدن به قهرمانی است چون همه کمک می کنند. با این حال تنگناهایی وجود دارد که باید با تدبیر از اینها عبور کنیم. تنها جایی که باید در کشور توفیق ایجاد شود تیم ملی امید است چون چهل سال است که طلسم شده است.

اتفاق جالب در معرفی تاج از سوی مجری برنامه، این بود که وی با نام تاجیک خطاب شد!

در ادامه کلیپی حماسی و احساسی از صحبت ملی پوشان سابق فوتبال درباره پیراهن مقدس تیم ملی ایران پخش شد و سپس محمدرضا ساکت که به تازگی به عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب شده پشت تریبون قرار گرفت.

ساکت ابتدا با بیان اینکه تیم ملی امید در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: در چند روز اخیر شاهد پیشرفت فنی و کیفی تیم بودیم و با وجود محدودیت زمانی کادرفنی، شاهد پیشرفت محسوس هستبم. هدف ما المپیک ۲۰۲۰ است و از همه کمک می‌گیریم تا به بهترین‌ها دست یابیم.

او همچنین از پرداخت باقیمانده پاداش صعود تیم ملی امید تا فردا خبر داد.

ساکت در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حجم سنگین کارهای تیم ملی امید اشاره کرد و گفت: همین امروز چهار تیم مختلف از فوتسال و فوتبال در اردو هستند. تیم ملی امید نیز امید همه ما ایرانی‌هاست.

امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی امید نیز در بخش دیگری از این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ۳۰ ماه پیش مسئولیت تیم ملی جوانان به عهده بنده سپرده شد. این نهال در مسابقات مشهد و بحرین شکل گرفت و میوه‌های آن الان در لیگ برتر بازی می‌کنند. در جلسه با مسئولان بارها اشاره شد که هدف، معرفی بازیکنان به فوتبال است اما ما سهمیه جام جهانی را در بحرین گرفتیم. در حالی که ۲۴ ساعت قبل از اعزام استرس داشتیم چون رفتن ما قطعی نبود.

او ادامه داد: آقای ساکت جمله مهمی را به تیم ملی جوانان گفت و بیان کرد شما آماده تیک آف هستید اما امروز این بازیکنان به پرواز درآمده‌اند و تمام آنها در تیم‌های لیگ برتری هستند. تیم ۱۴ ساله‌ها و تیم نوجوانان به موفقیت رسیده‌اند. تیم ملی بزرگسالان هم در روزهایی که اکثر تیم‌های آسیایی اندرخم یک کوچه‌اند، با درایت کی‌روش صعود کرده و الان در روسیه به دنبال کمپ است. فوتسال و فوتبال ساحلی هم همینطور و به قول آقای تاج حال فوتبال ما واقعا خوب است. تمام تیم‌های ما سیر صعودی دارند اما باید بیشتر تلاش کنیم چون موفقیت فوتبال، فرا فدراسیونی است. ما باید ثبات حضور در جام جهانی پیدا کنیم. ارزیابی تیم ملی جوانان در جام جهانی نشان می‌دهد ما باید ابتدا در مسابقات ثبات پیدا کنیم و سپس به فکر صعود باشیم.

پیروانی همچنین خاطرنشان کرد: گلایه‌های زیادی دارم اما الان موقع گفتن آن نیست. این مشکلات تاثیرگذار است اما دستمان بسته است. این مشکلات چند سال اخیر است که ابتدا باید آیین‌نامه‌ها تصویب شود. الان نمی‌دانم با چه بازیکنانی خواهم رفت و سخت است با بازیکنی که یک جلسه تمرین نداشته به مسابقات برویم. خدا آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند!

بازیکنان تیم ملی امید که مهمان این مراسم بودند، بعد از سخنرانی ساکت سالن را جهت شرکت در تمرین ترک کردند.

همچنین احکام اعضای کادرفنی تیم امید توسط مسئولان فدراسیون به حسین اخوت مدیر تیم ملی امید، امیرحسین پیروانی سرمربی، غلامرضا باغ آبادی مربی تیم، کورش برمک مربی تیم، سعید عزیزیان مربی دروازه‌بان ها، جعفر هوشمند مربی بدنسازی و علی شیخ الاسلام آنالیزور داده شد.

در پایان مراسم نیز ملی پوشان امید با بوسه زدن بر قرآن و خواندن دعای بدرقه توسط حضار، آماده عزیمت به قرقیزستان شدند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی امید ایران در نخستین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۸ مرداد در قرقیزستان مقابل میزبان به میدان‌ خواهد رفت.