شیرازمیزبان مسابقات بین المللی کاراته جوانان جهان اسلام می شود
سرپرست هیات کاراته استان فارس گفت:درصورت موافقت فدراسیون کاراته،شیراز میزبان مسابقات بین المللی جوانان جهان اسلام می شود.
شیرازمیزبان مسابقات بین المللی کاراته جوانان جهان اسلام می شود
به گزارش قلم نیوز و به نقل از روابط عمومی هیات کاراته استان فارس ، محمدجواد شلتوک کار با اشاره به عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام در سال 2017 برای شهر شیراز گفت: باهماهنگی هیات کاراته استان فارس و دبیرخانه پایتخت جوانان جهان اسلام مقدمات برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی کاراته تحت عنوان مسابقات جوانان جهان اسلام فراهم آمده است که درصورت توافق نهایی بین فدراسیون کاراته و دبیرخانه پایتخت جهان اسلام این مسابقه در شیراز برگزارخواهد شد.

وی مطرح شدن هرچه بیشترنام  شیراز و استان فارس در جهان اسلام را اولین دستاورد این میزبانی عنوان کرد و افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، فارس و شیراز همواره در قله بوده است از این رو باید برای توسعه ورزش کاراته آن نیز برنامه هایی با افق بلند مدت داشته باشیم.

شلتوک کار توسعه صنعت توریسیم ورزشی را یکی دیگراز اهداف برگزاری مسابقات جوانان جهان اسلام عنوان کرد و افزود:گرچه شیراز تنها در سال 2017 عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام را داراست، اما برگزاری موفق مسابقات مذکور می تواند زمینه ثبت یک مسابقه بین المللی را باعنوان شیراز در تقویم فدراسیون کاراته فراهم سازد،که درهمین راستا گفتگو های مقدماتی با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای برگزاری مسابقه ای تحت همین عنوان در هفته شیراز انجام شده است.

وی صنعت گردشگری را یکی  پویاترین صنایع در اقتصاد جهانی امروز عنوان کرد و افزود: ورزش، بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ است از این رو میزبانی مسابقات بین المللی درکشور ما می تواند تبلیغات سویی  راکه علیه کشورمان می شود را خنثی کند.

سرپرست هیات کاراته استان فارس درادامه به جایگاه شهر شیراز و استان فارس درجهان  اشاره کردو افزود:این شهر با ظرفیت های منحصر به فرد فرهنگی،تاریخی واشتراکات مذهبی خود با دیگر کشورهای اسلامی و منطقه می تواند به مکانی مثال زدنی برای میزبانی مسابقات بین المللی کاراته مطرح شود.

شلتوک کار با اشاره به پیشنیه کاراته فارس به عنوان اولین استان های کشور که کاراته در آن آغاز و رشد ونمو کرده است ،افزود:زنده نگاه داشتن این افتخارات نه با گلایه از وضعیت موجود که با داشتن برنامه امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود:برای انجام کارهای بزرگ باید فکرهای بزرگ با همدلی و همراهی کنار ییکدیگر باشند وگرنه با افسوس خوردن بابت عدم تکرار افتخارات گذشته هیچ اتفاق مثبتی در آینده نیز رخ نخواهد داد.