دبکا:مخالفت قطر با طرح های آمریکا وائتلاف سنی دلیل تیرگی روابط با عربستان
روزنامه فرامنطقه ای وطن امروز (سه شنبه) به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکا وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت: تصمیم مصر، عربستان، امارات و بحرین در قطع روابط دیپلماتیک با قطر و بستن بنادر و حریم هوایی خود بر روی کشتی ها و هواپیماهای قطری و همچنین توقف حرکت کشتی ها و هواپیماها خود به این کشور و دستور به بازگشت سرمایه گذاران و تاجران حاضر در قطر به کشورهایشان در مدتی مشخص، در راستای جنگی است که عربستان علیه شیخ تمیم بن حمد امیر قطر آغاز نموده است.
این پایگاه صهیونیستی نوشت: عربستان و امارات تصمیم گرفتند دوحه را با اجرای برخی اقدامات مجازات کنند که این امر بین کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی سابقه نداشته است.
دبکا می افزاید: تیرگی روابط بین قطر و عربستان بعد از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض در 22 ماه می (اول خرداد) به وجود آمد به خصوص زمانی که امیر قطر تصمیم گرفت تحرکات آمریکا و عربستان را برای ایجاد یک ائتلاف سنی علیه ایران (شیعه) تضعیف کند.
عربستان روز دوشنبه به همراه، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.