فاطمه هاشمی:
ادامه راه، و کسب توفیقات بیشتر با اعتماد مجدد به روحانی میسر است
فاطمه هاشمی در مراسم افتتاح ستاد فرهنگیان اصلاح‌طلب حامی روحانی  با اشاره به اینکه در سایه محیط آزاد برای معلمان و فرهنگیان، تعلیم و تربیت مؤثر و آزاد محقق می‌شود، تصریح کرد: روحانی در طول 4 سال گذشته نشان داد که آزادی و امنیت همواره از مهم‌ترین خواسته‌ها و برنامه‌های او بود که هیچ‌گاه در راه تأمین آن مرتکب کوتاهی نشد.  

وی افزود:  هر چند در این راه تأمین آزادی و امنیت، مشکلات زیادی وجود دارد، اما مردم باید در راستای بازستانی امنیت و آزادی از دست ‌رفته به میدان آمده و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نکنند،

هاشمی تصریح کرد: نعمت فضای مجازی امروزه کشور، نشانه سماجت و آزادی‌خواهی روحانی برای حفظ و تعمیم این مهم در جامعه است و امروز فضای مجازی باعث شده کوچک‌ترین حرکت اعم از درست یا غلط در آنی در اختیار میلیون‌ها انسان قرار بگیرد.

هاشمی گفت: بعد از مرگ پدرم، دو عامل باعث تسکین درد و اندوه من و خانواده‌ام بوده است، اول حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر ، تدفین و ویژه ‌برنامه‌های رحلت آن بزرگوار بود و دومین مسئله‌ای که می‌تواند تسکین ‌بخش آلام خانواده هاشمی رفسنجانی را به همراه داشته باشد، حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو و حمایت از حسن روحانی خواهد بود.  

وی با تأکید بر اینکه حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تنها بر اساس تکلیفی بود که توانست مردم بی‌انگیزه را به ‌پای صندوق‌های رأی آورده و حماسه ماندگار انتخاب دولت تدبیر و امید را رقم بزند، خاطرنشان کرد: در نبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این موضوع برای ما یک امیدواری است که با عزم راسخی که در مردم سراغ داریم آنان برای تثبیت انقلاب اسلامی در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

هاشمی افزود: فرهنگیان می‌توانند در این چند روز باقیمانده تا انتخابات از نفوذ کلامشان در این دو راه بهره‌گیری  کنند و اول تلاش نمایند مردم را برای حضور سرنوشت‌ساز در انتخابات ترغیب کنند و از این راه آرای خاموش را به‌ پای صندوق‌های رأی بیاورند تا از بروز اتفاقات مشابه سال 88 جلوگیری شود دوم حمایت از روحانی از طریق تشریح و تبیین برنامه‌ها و آگاه کردن مردم به آثار این حمایت است.  

 وی با اشاره به اینکه همه ما و شما وظیفه ‌داریم آزادی در حال گسترش در کشور را به عنوان مهم‌ترین دستاورد روحانی برای مردم تبیین کنیم، زیرا آزادی ضمانت اجرای برنامه‌های دولت روحانی و سرمایه‌ای مهم برای حفظ نظام است، اظهار کرد: اگر دیکتاتوری در کشو رواج یابد، مردم به آتش زیر خاکستر مبدل می‌شوند اما گسترش آزادی می‌تواند به ‌مثابه یک سوپاپ اطمینان برای حفظ نظام و انقلاب مثمر ثمر واقع شود.  

هاشمی ادامه داد: روحانی در 4 سال گذشته در راستای تأمین و گسترش آزادی شروع خوبی داشته است، اینکه به ‌راحتی می‌توانیم صحبت کنیم و در رسانه‌های بنویسیم و یا در فضای مجازی فعالیت کنیم، نشانه‌های از تحقق این برنامه و مطالبه مهم مردم است و هر چند هنوز موانعی وجود دارد اما با حضور بیشتر و منسجم‌تر مردم می‌توان به حذف این موانع امیدوار شد.

وی خاطرنشان کرد: برجام توانست بسیاری  از تحریم‌های مهم بین‌المللی که سال‌ها مشکلاتی را بر کشور تحمیل نموده بود را رفع کند و در سایه برجام، نه‌ تنها نظام تحریم‌های ظالمانه فرو ریخت بلکه حق هسته‌ای کشور نیز به رسمیت شناخته شد و بازگشت به وضع سابق به دست آوردن بازارهای بین‌المللی از دست ‌رفته و بازگشت به وضعیت قبل از تحریم‌ها کار بسیار سختی بود که دولت روحانی توانست با تدبیر و دیپلماسی سازنده به آن دست یابد.  

هاشمی گفت: حسن روحانی در این دوره از انتخابات نیز برنامه‌های بسیار خوبی در دستور کار دارد که در آخرین مناظره و در فرصت باقیمانده تا برگزاری انتخابات از طریق رسانه‌های به اطلاع مردم خواهند رسانید.  

وی تصریح کرد: این روزها تبلیغات و سیاه نمایی‌های زیادی در حوزه اقتصاد و صنعت صورت می‌گیرد، اما در دولت قبل به دلیل وجود تحریم‌ها و نبود مواد اولیه، بیش از 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور به تعطیلی گرایید،اما این وضعیت در دولت روحانی به‌ مرور در حال مرتفع شدن است و تداوم راه می‌تواند به بهبود شرایط صنایع تولیدی بیانجامد .

هاشمی گفت: دولت روحانی ثبات سیاسی و اقتصادی را به ارمغان آورد و زیر بنای آن نیز در دولت تدبیر و امید گذاشته شد و ادامه راه و کسب توفیقات بیشتر در این مسیر با اعتماد مجدد به حسن روحانی میسر خواهد شد.  

وی اضافه کرد: یادمان نرود که انتخاب روحانی برای چهار سال آینده می‌تواند به ادامه موفقیت اصلاح‌طلبان و پیروزی آنان بر اقتدارگرایان در انتخابات بعدی بیانجامد.