تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی چیست؟ (+عکس)
بعد از معرفی دنا پلاس در زمستان سال 95 از سوی ایران خودرو روز گذشته با حضور رئیس جمهور خط تولید انبوه این خودرو در ایران خودرو رسما  افتتاح شد تا در ماه های آینده شاهد حضور این خودرو در خیابان های کشور باشیم به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به تفاوت های دنا معمولی با دنای جدید ایران خودرو به نام" دنا پلاس".

 دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده  مربوط به بدنه‌ خودرو است. اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس می توان مشاهده کرد وجود سانروف در خودرو است که از این لحاظ می توان گفت که شاهد حضور اولین خودرو با سانروف فابریک کارخانه  در خودروهای زیر 50 میلیون تومان تولید ایران خودرو هستیم.

تفاوت دنای پلاس با دنای معمولی چیست؟ (+عکس)
دوربین عقب نیز به صورت پیش فرض بر روی دنا پلاس نصب شده است که البته این آبشن در محصولات آینده ایران خودرو مانند پژو 207 جدید نیز وجود دارد.

یکی دیگر از تغیرات دیگر دنا پلاس نسبت به دنای معمولی وجود خصوط در بدنه خودروست که این خطوط  از قسمت جلوی خودرو شروع شده و تا انتهای خودرو ادامه می یابد.

طراحی جلو پنجره این خودرو تا حدی به روز شده  و طرح در و گلگیر عقب نیز به طور کامل تغییر کرده است از تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی نور روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است. ایران خودرو با الگو گیری از طراحی روز دنیا چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم 1646 سی‌سی (1700 سی‌سی اسمی)،4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو ۴ است.

دنا معمولی هم اکنون به صورت صفر کیلومتر در کارخانه با قیمت 42 میلیون و 680 هزارو 900 تومان عرضه می‌شود و آنطور که اعلام شده است نیز بناست دنا پلاس از سوی ایران خودرو  با قیمت  46 میلیون و 319 هزار تومان در بازار عرضه شود که این عرضه از امروز با پیش پرداخت 24 میلیون تومان و موعد تحویل مرداد تا آذر کلید خورده است.


تغییرات در نمای جلوی خودرو
تغییرات در نمای جلوی خودرو
تغییر چراغ های جلو و اضافه شدن دی لایت( چراغ روز )
تغییر چراغ های جلو و اضافه شدن دی لایت( چراغ روز )
نمای جلوی خودرو
نمای جلوی خودرو
نصب سانروف یکی از مهمترین تغییرات نسبت به دنای معمولی است
نصب سانروف یکی از مهمترین تغییرات نسبت به دنای معمولی است
نمای بغل خودرو و ایجاد خطوط جدید
نمای بغل خودرو  و ایجاد خطوط  جدید
وجود ایربگ های جانبی در خودرو
وجود ایربگ های جانبی در خودرو
نمای عقب خودرو
نمای عقب خودرو
نصب آنتن کوسه ای در دنا پلاس
نصب آنتن کوسه ای در دنا پلاس