همه چیز درباره ورزشگاه 30 هزار نفری فولاد خوزستان (+تصاویر)
ورزشگاه فولاد آرنا

 باشگاه فولاد خوزستان که به اعتقاد اهالی فوتبال حرفه‌ای‌ترین باشگاه فوتبال ایران است و در بخش پرورش استعدادهای فوتبال اقدامات بسیار خوبی انجام داده از چند سال قبل کلنگ احداث پیشرفته‌ترین ورزشگاه ایران را زده‌اند.

از ویژگی‌های ورزشگاه اختصاصی فولاد که به فولاد آرنا معروف شده می‌توان به مسقف بودن ورزشگاه و بهره‌مندی از چمن خارجی اشاره کرد. تکنولوژی ساخت این ورزشگاه از کشور آلمان گرفته شده و ۲۷ هزار صندلی در دل خود جا می‌دهد. با این حال خیلی‌ها این ورزشگاه را ۳۰ هزار نفری نامیدند.

فاصله نزدیک سکوها به زمین چمن با توجه به نبود پیست تارتان از ویژگی‌های بارز ورزشگاه اختصاصی فولاد است. علاوه بر این نورافکن‌های ورزشگاه هم دور تا دور سقف ورزشگاه قرار گرفته‌اند و زیبایی خاصی به آن می‌دهند.

مسئولان شرکت فولاد پس از کلنگ‌زنی احداث ورزشگاه فولاد آرنا کلنگ احداث هتل پنج ستاره‌ای را در جوار این ورزشگاه زده‌اند که در صورت احداث این هتل نخستین هتل پنج ستاره اهواز خواهد بود که پنج تیم فوتبال به طور همزمان می‌توانند در آن اردو بزنند.

فولاد آرنا این روزها آخرین روند احداث خود را طی می‌کند و چادرهای یک سمت از سقف ورزشگاه کامل شده و سه سمت باقیمانده ورزشگاه هم در حال تکمیل شدن است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها کشت چمن این ورزشگاه از بعد از نوروز ۹۶ آغاز خواهد شد و طبق زمان‌بندی‌ها احتمالا تا هفت ماه بعد ورزشگاه فولاد آرنا به مرحله افتتاح می‌رسد. مسئولیت کشت چمن این ورزشگاه را پیمانکار چمن ورزشگاه آزادی بر عهده دارد و لامپ‌های نورافکن ورزشگاه را از فرانسه تهیه کرده‌اند.

چادرهای سقف ورزشگاه از اروپا خریداری شده و لوله‌کشی آب و گاز به پایان رسیده است. چهار رختکن و دو اتاق کنترل دوپینگ در ورزشگاه وجود دارد. صندلی‌های ورزشگاه هوشمند هستند و بلیت‌ فروشی به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

همچنین در داخل این ورزشگاه ساختمانی احداث شده که ۶ تیم مختلف در آن می‌توانند اردو بزنند که باشگاه فولاد آن را برای تیم‌های پایه خود در نظر گرفته اما این ساختمان فعلا مجوز لازم را برای بهره‌برداری اخذ نکرده و طبق اعلام مسوولان شهری باید تخریب شود.

با تکمیل این پروژه باشگاه فولاد یک گام بزرگ به سمت حرفه‌ای شدن و احترام به هواداران بر می‌دارد و به عنوان الگویی برای سایر باشگاه‌ها خواهد بود.