زد و بندهای پشت صحنه انتخاباتی در شان زنان نیست


طاهره رحیمی، افزود: افراد متخصصی (چه مرد و چه زن) که به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه می‌یابند،ترجیحا بدون خط و ربط سیاسی باشند و به امور شهری بپردازند چراکه مجلس شورای اسلامی جای سیاستمداران و شوراها جای افراد متخصص و مرتبط با حوزه شهری و روستایی است.

وی درباره موضوعاتی که زنان باید در شوراها در اولویت قرار دهند، گفت: زنان یک تا ۱.۵ درصد از کرسی‌های شوراها را به دست آورده‌اند بنابراین برای پیگیری مطالبات زنان و خانواده مسوولیت سنگینی بر عهده دارند. اولویت کاری آنان فراهم کردن زمینه‌های احداث پارک‌های تفریحی بانوان، توسعه ورزشگاه‌های زنان، افزایش اشتغال آنان بویژه مشاغل خانگی متناسب با ظرفیت‌های بومی و پرداختن به زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست به منظور استقلال و توانمندسازی آنان است.

دبیرکل جامعه فاطمیون با تاکید بر ضرورت افزایش حضور زنان در شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: زنان مشکلات خاص خود را دارند. مردان از این مسایل نه اطلاعی دارند و از آنان توقع نمی‌رود که مطالبات زنان را پیگیری کنند. در واقع حضور زنان در همه عرصه‌ها لازم است تا مشکلات را از نگاه زنانه بررسی کنند.

رحیمی در پایان اظهارکرد: زنان با نگاه ریزبین، دقیق و آینده‌نگر خود به مسایل می‌توانند در پیگیری مشکلات و گنجاندن راه‌حل‌های آن‌ها در قوانین نقش موثری ایفا کنند.