یک منبع آگاه در ایران ایر:
بوئینگ تا یک ماه آینده 2 فروند هواپیمای777 تحویل ایران ایر می دهد
این منبع آگاه گفت: قرار بود این هواپیما به شرکت هوایی 'ترکیش ایر لاین' تحویل شود، اما این شرکت از خرید آن منصرف شد.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه در قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از بوئینگ 30 فروند از این هواپیماها مدل 777 است، لذا شرکت بوئینگ اعلام کرده که این هواپیما را به ایران ایر تحویل می دهد.
هواپیمای بوئینگ 777 یک هواپیمای پهن پیکر تجاری دو موتوره است و می تواند در مسافت های طولانی بیش از 17 هزارکیلومتر پرواز کند که قرار است از این هواپیما 15 فروند 350 نفره و 15 فروند دیگر 390 نفره به ایران ایر تحویل شود.
با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی ایران ایر ظرفیت صندلی این شرکت بیش از 11 هزار و 100 صندلی افزاشی می یابد و در این قرارداد ایران ایر 50 فروند دیگر از هواپیماهای بوئینگ 737 با ظرفیت 130 مسافر باریک پیکر را در یک دوره 10 ساله از بوئینگ تحویل بگیرد.
اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در باره تحویل این هواپیما به ایران گفت: نخستین هواپیما از 80 فروند هواپیمایی که ایران ایر با بوئینگ بر سر خرید آنها به توافق رسیده، تا یک ماه آینده وارد ناوگان هوایی ایران ایر می شود.
به گزارش ایرنا، در قراردادی که ایران ایر با شرکت ایرباس سال گذشته به امضا رسید قرار است 100 فروند هواپیما از این شرکت به ایران ایر تحویل شود و تاکنون 3 فروند آن به این شرکت تحویل شده است.