کشف هرم 3700 ساله در مصر
 باستان شناسان مصری در نواحی 'دشهور' در قبرستان فراعین باستان و قرون متوسط مصر که در 26 کیلومتری قاهره قرار دارد، هرم جدیدی را کشف کردند.
براساس این گزارش، طبق سنجش های مختلف هرم کشف شده جدید ساخت دودمان 13 فرعون مصر می باشد که در قرون 18-17 قبل از میلاد زندگی می کردند. این هرم در جنوب هرم معروف فرعون 'سنفرو' قرار دارد. در این هرم نیز آثار خط های آن زمان ملاحظه می گردد که هر متن آن 17 بر 15 سانتی متر می باشد.
وزارت آثار باستانی مصر همچنین گزارش داد که بخش هایی از این هرم که کشف شده کاملا سالم می باشد و باستان شناسان مصری به حفاری های خود ادامه می دهند تا اجزای دیگر این هرم نیز نمایان شود.
همچنین در این حفاری یک قطعه سنگ مرمر به طول 15/17 سانتیمتر که روی آن اجزایی از یک متن با خط هیروگلیف کنده کاری شده و نیز سنگی از گرانیت و تخته سنگ هایی از مرمر در ورودی این هرم کشف شده است.
هرم های مصری از مهم ترین و باشکوه ترین سازه های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به شمار می روند.
تا سال 2008 میلادی 138 هرم در مصر شناخته شده است که بیشتر آنها آرامگاه فرعون ها و ملکه هایشان در دوره های دودمانی کهن و میانه هستند.
مقام های مصری نیز در پاییز 2015 میلادی تحقیقاتی را در آرامگاه فرعون توت عنخ آمون در دره پادشاهان آغاز کردند و امیدوارند یک اتاق مخفی را که می تواند آرامگاه ملکه نِفرتیتی باشد، در آن کشف کنند.