احتمال بومی سازی اس 300 در ایران

امیر سرلشکر  عطاالله صالحی صبح امروز، طی سخنانی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی ارتش با بیان این‌که «ارتقای فکر دانشجویان به عنوان مدیران آینده، می‌تواند تضمین کننده موفقیت‌های آتی باشد» ادامه داد: در ابتدای انقلاب مردم‌ شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی دادند که امروز ظهور پیدا کرده و ما لذت استقلال را در قدرت نظامی‌مان حس می‌کنیم.


وی افزود: امروز قدرت نظامی به خودی خود باعث استقلال نمی‌شود بلکه مهمترین سرمایه این قدرت نیروی انسانی کارآمد است که به برکت نظام اسلامی پدید آمده است.


وی با اشاره به اهمیت توان اعمال قدرت در برابر تهدیدات، گفت: برخی کشورها نیروی انسانی کارآمدی که مومن باشد و بداند در جهت یک تفکر و آرمان، باید از کشور خود دفاع کنند، ندارند.


فرمانده کل ارتش افزود: امروز استکبار جهانی در مدیریت خود آنقدر فشل است که در اکثر زمینه‌ها زمین‌گیر شده است و روزی هم سقوط خواهد کرد اما ما هر روز در جهت پیشرفت بیشتر حرکت می‌کنیم.


وی ادامه داد: امروز انگلیس در پیوند با استکبار جهانی و صهیونیسم منفور تهدیداتی را طراحی می‌کند که البته این تهدیدات چهره‌ها و روش‌های نوینی دارد، اما تفکرش قدیمی است و خدا را شاکریم که همین تهدیدات هم دارد جمع می‌شود. همانطور که عراق و سوریه گرفتار همین تهدیدات بودند و ایران از نظر فکری و معنوی به آنان کمک و به آنان اثبات می‌کند هرکس که در جهت حفظ استقلال بکوشد، همه چیز و حتی قدرت نظامی را هم به دست می‌آورد.


وی در پایان با بیان این‌که «امروز در عرصه تامین تجهیزات نظامی به خارج از کشور نیازی نداریم»، گفت: اگر در مواردی هم اس 300 می‌خریم نمونه بهتر آن را خواهیم ساخت و در سایر زمینه‌ها نیز اذعان و ادعا می‌کنم که این توان را داریم که در برابر هر اندیشه تهدیدآمیز ایستادگی کنیم چه رسد به اعمال چنین اندیشه‌ای.